Reklama na Facebooku i Instagramie
Social media dają ogrom możliwości. Nasza agencja digitalowa pomoże Ci zdecydować, jaka kampania reklamowa przyniesie największy efekt.
- Zbudujesz zaangażowaną społeczność
- Pozyskasz klientów na swoje produkty i usługi
- Zdecydowanie zwiększysz świadomość marki
Darmowa konsultacja
Czytaj dalej
Dobrze zaprojektowana kampania reklamowa w social mediach ma jasno określone cele. Oprócz tych wymienionych powyżej może być nastawiona na zbudowanie świadomości marki, angażowanie fanów, poszerzanie grupy odbiorców Twoich produktów, usług lub bazy mailingowej, zbieranie leadów i zwiększanie ruchu na stronie lub w e-sklepie. To wszystko jest możliwe dzięki aktywnym interakcjom z fanami.
Co wyróżnia kampanie social mediowe na tle klasycznych działań podejmowanych w Internecie? Właśnie interakcje. O ile kampanie bannerowe pozwalają odbiorcom wyłącznie biernie w nie klikać, o tyle reklamy w kanałach społecznościowych dają możliwość nawiązania kontaktu z klientem. Komentarze, udostępnianie treści, bezpośrednie przekierowywanie konsumentów z wybranych reklam wprost do produktu lub usługi, powoduje, że to narzędzie jest już praktycznie niezastąpione w działaniach promocyjnych.
W social mediach marki mogą pozwolić sobie także na więcej swobody, humoru i bardziej zróżnicowane przekazy. Dzięki wielości formatów reklamowych oferowanych przez kanały społecznościowe możesz promować się za pomocą grafik, wideo, bezpośrednio w wiadomościach Messengera, na InstaStories, tworząc karuzele lub animacje. Ta swoboda pozwala na precyzyjne dopasowanie formatu do Twoich działań, np. w filmie można opowiedzieć więcej o produkcie lub usłudze niż na grafice, a karuzela pokaże cały wachlarz Twojej oferty i przekieruje internautę bezpośrednio do Twojego e-sklepu lub na stronę.
Ciekawym aspektem mediów społecznościowych jest także ich efekt wiralowości. Czasami wystarczy naprawdę niewielki budżet, aby kampania osiągnęła wysokie zasięgi, dzięki zaangażowaniu fanów. Social media pozwalają być także na czasie. Tutaj warto inwestować w real time marketing (RTM), czyli kampanie lub posty, które odnoszą się do bieżących wydarzeń i najczęściej komentują je w lekki, zabawny sposób. Na promocję postów mają także wpływ hashtagi, które cieszą się tak dużą popularnością na Intagramie, że zostały okrzyknięte instagramowym SEO, pozwalającym użytkownikom szukać konkretnych treści przy użyciu właśnie tego znacznika.
Jak każda kampania reklamowa, także kampania w social mediach musi być starannie zaprojektowana, a treści przemyślane. Fani potrafią być bezlitośni, a choć powiedzenie „kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy” wydaje się zabawne, jest prawdziwe i wielu marketerów przekonało się, jak ciężko je ugasić.
Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu kampanii w kanałach społecznościowych, warto powierzyć je specjalistom. Stworzymy dla Ciebie nie tylko strategię działań, ale i określimy grupę docelową, budżet mediowy potrzebny, aby promocja była skuteczna i stworzymy materiały promocyjne. Nasi eksperci wiedzą jak poszerzyć Twoją pulę klientów, analizować ich zachowania i zachęcić do kupna Twoich produktów lub usług. Social media mogą być siłą napędową Twojej sprzedaży.
Każda kampania to także okazja, żeby dowiedzieć się czegoś nowego o swoich klientach, a analiza ich zachować pozwala na tworzenie jeszcze skuteczniejszych kampanii reklamowych w przyszłości.