Wideo jest obecne we wszystkich serwisach społecznościowych (Facebook generuje około 8 miliardów wyświetleń wideo każdego dnia), jednak bezsprzecznie lider tego formatu jest jeden! YouTube jest 3 na liście najchętniej oglądanych stron na świecie i korzysta z niego ponad miliard użytkowników. Statystyki z naszego rodzimego rynku nie odbiegają od światowych. Jak wynika z raportu opracowanego przez Gemius, YouTube dociera do 89% użytkowników internetu w Polsce.
Ponad 7,5 mln użytkowników w Polsce blokuje reklamy. Jesteśmy zdecydowanie w światowej czołówce. Jednak, co ważne, aż 73% badanych internautów zadeklarowało, że zrezygnowali by z adblockerów, gdyby reklamy były mniej natarczywe. Odpowiedzią na ten problem jest właśnie wideo content marketing! Rezygnujemy więc z nachalnego product placementu na rzecz treści, które użytkownicy oglądają z wyboru.
Zmiana w konsumpcji mediów sprawia, że YouTube często traktowany jest jako pierwszy wybór, jeśli chodzi o oglądanie treści wideo. W związku z tym konieczne jest rozszerzanie działań digitalowych marki, które zapewnią dobudowanie zasięgu i częstotliwości w grupie docelowej. Wśród nich wyróżnia się właśnie kanał marki na YouTube, który dla brandu jest czymś więcej niż tylko dodatkowym kanałem komunikacji z konsumentami. YouTube to przede wszystkim medium społecznościowe. Oprócz tego, że służy do publikowania wideo, umożliwia komentowanie, udostępnianie i zostawianie reakcji. Marka, dzięki ciągłej komunikacji z widzami, może reagować na ich potrzeby i budować zaangażowaną społeczność.
Dzięki posiadaniu kanału na YouTube marka może przekazać swoje wartości oraz wchodzić w bezpośrednie interakcje z klientami. Kanał marki gwarantuje nie tylko dotarcie do grupy docelowej, ale również pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, dzięki czemu zapewniony zostaje również brand safety.
Kanał marki można też wykorzystać do zasięgowych i wizerunkowych akcji, konkursów i przekierowywania ruchu do innych mediów. Skuteczny będzie także przy generowaniu leadów, wspieraniu sprzedaży oraz w budowaniu świadomości marki. Dodatkowo stanowi wiarygodne źródło informacji i pozwala na lojalizowanie grup, do których trudno dotrzeć innymi kanałami komunikacji.
Dużą zaletą kanału na YouTube jest także fakt, iż umożliwia długie życie treści, które dodatkowo są wysoko pozycjonowane w wyszukiwarkach.
Kanał marki to długoterminowa inwestycja o najwyższym zwrocie. Ale czy dla każdego? Sprawdźmy!
Własny kanał na YouTube sprawdzi się w przypadku tych marek, których grupa docelowa ogląda YouTube. Jeśli więc brand celuje w w osoby powyżej 55. roku życia, to w tym wypadku reklamy telewizyjne będą zdecydowanie lepszym wyborem. Chłodna, obiektywna ocena potencjału grupy docelowej na YouTube powinna być pierwszym i najważniejszym krokiem przed podjęciem inwestycji w kanał marki.
Kanał marki jest też rozwiązaniem dla brandów, które kierują swoje produkty lub usługi do sprecyzowanej lub wyspecjalizowanej grupy docelowej. YouTube, w odróżnieniu od tradycyjnych mediów, daje możliwość dotarcia do ekspertów i specjalistów w dziedzinie, w której specjalizuje się marka.
Jeśli marka posiada odpowiednie zasoby – nie tylko budżet, ale też czas – to kanał na YouTube może być dobrym rozwiązaniem, w szczególności gdy oczekujemy długotrwałych efektów.
Kanał marki to długoterminowy projekt, który jest sporą inwestycją, ale cechuje go też największy zwrot. Ten rodzaj współpracy pozwala na skuteczne wzmacnianie pożądanego wizerunku w ramach precyzyjnych grup docelowych, które odrzucają tradycyjną reklamę (ślepota banerowa, AdBlocki). To jednocześnie jedno z najbezpieczniejszych dla marek narzędzi influencer marketingu, pozwalające na wysoki stopień kontroli treści (w porównaniu do działań na kanałach influencerów).
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję