Działania reklamowe, zarówno dla sklepu online, jak i stacjonarnego, powinny być nakierowane na wsparcie sprzedaży. W małym biznesie budowanie brandu jest oczywiście bardzo ważne… Ale jeżeli prowadzona komunikacja nie przekłada się na zwiększenie obrotów, powinna zapalić Ci się lampka ostrzegawcza. Jak prowadzić marketing w internecie, który będzie efektywny?
Reklama firmy w internecie to nieskończone możliwości – ale nie każde narzędzie czy metoda będą odpowiednie dla Twojego biznesu. Musisz brać pod uwagę takie elementy, jak: rentowność, skala, obszar Twojego działania. Oczywiście, każdy może pokusić się o gigantyczną kampanię w jednym z największych portali w Polsce, ale… taka akcja wcale nie równa się sukcesowi. Wybór narzędzi, z których będziesz korzystać, powinien wynikać z wiedzy na temat zachowań i potrzeb Twoich potencjalnych klientów. Wiesz, że Twoi klienci korzystają z Facebooka, ale nie przepadają za Instagramem? Wówczas zainwestuj w reklamę firmy na FB, zamiast w kosztowne działania z influencerami. Im więcej wiesz o Twoich odbiorcach, tym lepiej możesz profilować Twoje działania i reklamy, dostosowując je do rytmu życia, wartości, zainteresowań i całej rzeszy innych aspektów odnoszących się do Twoich klientów!
Pod Twoimi postami na Facebooku są setki reakcji? Słupki zasięgu szybują w górę? Zdecydowałeś się na artykuł sponsorowany w znanym portalu, który przeczytały tysiące osób? Jeżeli mimo Twoja sprzedaż w internecie stoi, coś poszło nie tak. To częsty problem zarówno osób, które samodzielnie prowadzą działania komunikacyjne, jak i tych, które decydują się na wsparcie agencji.
Dobrze skrojone działanie mające zapewnić wsparcie sprzedaży online powinny uwzględniać szereg narzędzi i wskaźników. Etap pierwszy kampanii to zbudowanie zasięgu – dotarcia dla informacji o Twojej ofercie, wśród grup docelowych, czyli takich osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane zakupem. Kolejny krok to wzbudzenie pożądania – a ostatni skłonienie do zakupu. To najbardziej podstawowy opis lejka zakupowego, czyli modelu, w którym dopasowujesz Twoich odbiorców do konkretnego momentu interakcji z Twoją marką, co pozwala lepiej profilować ofertę i komunikaty do potrzeb danej osoby. Problem w tym, że najczęściej reklama dla firmy zatrzymuje się na etapie pierwszym.
Prowadzisz sklep online i nie wiesz, od czego zacząć planować Twoje działania marketingowe? Jedną z dróg, które możesz wybrać, jest pozyskanie wsparcia profesjonalnej agencji e-commerce, najlepiej takiej, która dysponuje jednocześnie solidnym marketingowym zapleczem. Specjaliści pomogą ci na każdym kroku, świadcząc doradztwo e-commerce od etapu optymalizacji samej strony, przez opracowanie celów reklamowych, kanałów, budżetów i ścieżek klienta.
Teoretycznie, wszystko można zrobić samemu. Warto jednak skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Skuteczne działania dla e-commerce charakteryzują się wielokanałowością. Na przykładzie sklepu: reklamę firmy w Google możesz wykorzystać do ściągania potencjalnych klientów, np. poprzez prezentację produktów w Google Merchant Center lub reklamę w sieci wyszukiwania. Klient wszedł na Twoją stronę i co dalej? Agencja w fachowy sposób dobierze formaty reklamowe w kampanii Google, crossując je jednocześnie z innymi kanałami, jak Facebook, Instagram, Youtube, mailingi itp. Wdroży remarketing i zaproponuje działania na rzecz przekuwania Twoich nowych użytkowników w lojalnych, powracających klientów.
Co ważne, aktualnie narzędzia marketingu online pozwalają na szeroką optymalizację działań: szybką weryfikację skuteczności kanałów na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej czy zwiększanie rentowności prowadzonych aktywności marketingowych. Synergia pomiędzy kanałami wymaga jednak fachowego podejścia i unikania – wbrew pozorom bardzo powszechnych – błędów, przez które reklamy nie działają.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję