Top 5 pomysłów jak poprawić sprzedaż przez internet

Kategoria:

10-12-2020
1695
0

Każdy chce zwiększyć sprzedaż w internecie. Nie każdy jednak wie, jak to zrobić. Sprzedaż własnych usług to najtrudniejsze aspekty prowadzenia biznesu. Coraz większa konkurencja, rosnące wymagania klientów i rynku często przerastają początkujących przedsiębiorców. Jak zatem w tak trudnych czasach pozyskać klientów i prowadzić sprzedaż, by osiągnąć wymarzone rezultaty? Dziś zdradzimy Wam 5 pomysłów. 

 

Jak zwiększyć sprzedaż? Zdobądź zaufanie klientów

Często zapominamy o tej podstawowej sprawie. W przypadku zakupu przedmiotów i usług, zwłaszcza o większej wartości, konsumenci w wielu przypadkach kierują się zaufaniem do danego sklepu. 

Pamiętaj, że na nic zdadzą się piękne deklaracje i zapewnienia o setkach zadowolonych klientów, jeśli nie ma jak ich udowodnić. Rekomendacja to słowo-klucz w walce o zaufanie w biznesie – pozwól więc mówić swoim kontrahentom. Według badania przeprowadzonego na Harvard Business School, przyrost oceny rzędu jednej gwiazdki na Yelp jest równoznaczny z około 5-9% zysku.

512brooke-lark-w1b2lpqobxa-unsplash.jpg

Zaufanie klientów zdobędziesz także przez transparentność, która ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w dobie kupowanych opinii i bezwartościowych. Transparentność staje się nowym synonimem wiarygodności. Warto udowodnić swoim klientom i partnerom biznesowym, że współpraca z Tobą jest bezpieczna. Publikowanie raportów, dzielenie się sukcesami, czy chwalenie listą projektów i klientów skutecznie pomagają w osiąganiu tego celu.

 

Wykorzystaj remarketing

Przeświadczenie, że klienci dokonają zakupu w Twoim sklepie internetowym podczas pierwszej wizyty jest zgubne. Świadomi konsumenci coraz rzadziej robią zakupy pod wpływem emocji. Właśnie dlatego marketerzy wymyślili coś takiego jak remarketing, czyli jeden z najskuteczniejszych i najtrudniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie. Remarketing to kierowanie reklamy do osób, które odwiedziły witrynę, ale nie zdecydowały się na zakup. Ma on na celu zachęcić niezdecydowanych klientów do powrotu i dokonania zakupu.

Mówiąc w skrócie: remarketing to potężne narzędzie, które warto wykorzystywać w swoim sklepie. Należy jednak pamiętać, że aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty, należy poświęcić trochę czasu na analitykę podjętych działań. Jednak, gdy nauczysz się dobrze profilować swoje kampanie, możesz liczyć na oszałamiające efekty.

115campaign-creators-774scxd0ddu-unsplash.jpg

 

Zwiększaj sprzedaż przez User Generated Conent

Badania Ipsos i Crowdtap dowodzą, że user-generated content o 20% skuteczniej wpływa na decyzje zakupowe klientów niż jakiekolwiek inne treści i jest o 50% bardziej wiarygodny.

User generated content jest dowodem na zaangażowanie klientów. Marki mogą czerpać olbrzymie korzyści z ciekawych, często rozrywkowych treści, którymi dzielą się użytkownicy i które budzą pozytywne emocje. Treści, które tworzone są spontanicznie, a nie pod przymusem, których jedynym celem jest dzielenie się wrażeniami są niezwykle opiniotwórcze i nie dorówna im żadna klasyczna reklama.

Musisz też wiedzieć, że 29% konsumentów deklaruje, że woli w sklepie internetowym oglądać zdjęcia pochodzące od innych klientów od profesjonalnych zdjęć. Jednocześnie tylko 16% ujętych w badaniu firm oferuje takie treści! To może być ogromna szansa dla Twojego biznesu ;) Wykorzystaj ją!

549raychan-400crlwpsdo-unsplash.jpg

 

Postaw na transmisje na żywo

Transmisje online na Facebooku, Instagramie czy YouTubie są idealnym miejscem do rozpoczęcia sprzedaży, ponieważ oprócz posiadaniu sprzętu do nagrywania nie wymagają żadnego dodatkowego nakładu w postaci domeny czy oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego. Ponadto, same transmisje są również dobrym sposobem na poszerzenie kręgu klientów Twojego sklepu oraz budowaniu autentyczności Twojej marki.

795sticker-mule-cpsromqtrqg-unsplash.jpg

Właściciele małych sklepów coraz częściej decydują się na to, aby swoje produkty zaprezentować podczas transmisji na żywo. To narzędzie jest szczególnie popularne wśród sprzedawców ubrań.

 

Gratisy do zakupów

Słowa takie jak promocja, gratis czy rabat działają na potencjalnego klienta jak magnes. Klienci po prostu kochają promocje i wszelkiego rodzaju gratisy. W przypadku sklepów internetowych najczęstszym bonusem jest darmowa dostawa. Jednak może to być również jakiś rabat na kolejny produkt czy też mały gadżet firmowy. Nie muszą być to drogie produkty, bardziej chodzi o wykorzystanie sztuczki, która działa na psychikę konsumenta.

Bonus skłania klienta do zakupu, ponieważ otrzyma coś darmowego, Ponadto taki gadżet zwiększa świadomość Twojej marki i poczucie lojalności u konsumenta..




Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję