Widoczność sklepu internetowego czy serwisu w wyszukiwarce to cel działań SEO. Pozycjonowanie firmy w Google, bo tak inaczej możemy to nazwać, staje się coraz ważniejsze, zarówno dla dużych, jak i małych firm. Na co warto zwrócić uwagę i czy pozycjonowanie stron można zrobić bezkosztowo?
O co chodzi z całym tym pozycjonowaniem? Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy „Gumki i gumeczki”, w którym sprzedajesz gumki do włosów. Twoją widoczność określisz na podstawie pozycji, którą Twoja witryna osiągnie w wynikach na daną frazę wpisaną przez użytkownika do wyszukiwarki. Najpopularniejszą – i w zasadzie bezkonkurencyjną – wyszukiwarką w Polsce jest Google, tak więc mówiąc o pozycjonowaniu, niemal zawsze mówimy o widoczności sklepu w Google lub widoczności firmy w Google.
O co walczymy? Oczywiście o to, by Twoja strona znalazła się jak najwyżej. Niewielu internautów ma w zwyczaju przeglądać drugą, trzecią czy dalsze strony wyników – chociaż o takich użytkownikach również warto pamiętać! O tym, jak wysoko znajdzie się witryna, decydują tajemnicze algorytmy, badające wiarygodność oraz adekwatność serwisu.
Często o działaniach SEO – czyli wspierających pozycjonowanie – mówi się, że to „pozycjonowanie za darmo”. Czy to prawda? W pewnym sensie tak, jeżeli za punkt wyjścia przyjmiemy to, w jaki sposób Twoja strona może „wspiąć się” do szczytu wyników w Google. Opcja pierwsza to płatna reklama Google Ads, opcja druga – to pozycjonowanie organiczne, czyli właśnie SEO. Czy jest zupełnie bezkosztowe? Jeżeli zdecydujesz się realizować je na własną rękę, może być. Ale niekoniecznie warto.
Tak, jak wskazaliśmy wcześniej, o pozycjach organicznych decydują algorytmy Google. Jeżeli w tej chwili jawią Ci się jako coś niesamowicie tajemniczego – nie przejmuj się… O ich szczegółowym działaniu nie wie nikt ???? Jest jednak szereg bardzo ważnych elementów, które Twoja strona lub serwis muszą spełniać, by być „dobrze widziane” przez algorytmy. Przekładając to na zadania, które stoją przed osobą zajmującą się pozycjonowaniem – to różnego rodzaju działania, które trzeba wykonać w serwisie, by uzyskiwał dobrą pozycję. Ostatecznie, o tym, jak wysoko strona zostanie pokazana w wynikach, zadecydują dwie kwestie: jej wiarygodność oraz zgodność z zadanym przez użytkownika pytaniem. Wracając do naszego przykładowego sklepu „Gumki i gumeczki”: załóżmy, że użytkownik szuka różowych frotek w groszki. Masz taki produkt na stanie i mógłbyś już otwierać szampana… gdyby nie to, że sam fakt posiadania danej rzeczy w sklepie nie decyduje jeszcze o tym, jak wysoko w wynikach się znajdziesz, a o widoczność rywalizują wszystkie strony w internecie, w treści których taka fraza się znalazła.
Na pozycjonowanie Twojej strony wpływ ma jej zawartość. Dobrze opracowane opisy produktów i teksty podstron, zawierające frazy kluczowe, są niezwykle ważne. Pamiętaj, że content musi być unikalny – duplikaty i plagiaty są bardzo źle widziane przez Google! Treści muszą być też wartościowe, nie powinny mieć charakteru SPAM-u… Jeżeli wpadniesz więc na pomysł, by po prostu wymieniać różne nazwy gumek, pamiętaj, że nie tędy droga.
Ok, masz już teksty… Czy mają odpowiednią strukturę? Dla wyszukiwarki (a w zasadzie tzw. „robotów Google”) pewne elementy treści są ważniejsze niż inne. Odpowiednie tytuły stron, wartościowe nagłówki i ich porządek, a nawet… opisy zdjęć i ilustracji – to wszystko ma znaczenie!
Na pozycjonowanie wpływ ma także szereg aspektów technicznych – wielkość obrazków, prędkość ładowania, przyjazność dla użytkownika… O tych wszystkich rzeczach musisz pamiętać, zajmując się optymalizacją.
Liczba oraz profil linków, które prowadzą do danej podstrony w Twoim sklepie w ramach samej strony lub z zewnątrz (a więc spoza serwisu) ma również ogromny wpływ na SEO. Co więcej, jeżeli decydujesz się na pozyskiwanie linków z zewnątrz, powinieneś zweryfikować również jakość domeny, którą wybrałeś sobie na źródło pozycjonowania.
Pozycjonowanie za darmo jest więc dyskusyjne – chociaż możliwe, wymaga ogromnej ilości pracy. Pamiętaj również, że uzyskiwanie widoczności dla sklepu czy strony internetowej to proces, który nie daje natychmiastowych efektów, a jego wyniki są też uzależnione od zewnętrznych czynników: trendów, konkurencji. Na niektóre słowa kluczowe prościej jest wypozycjonować stronę, na inne trudniej – to podział na tzw. frazy z długiego i krótkiego ogona. To, które wybierzesz, powinno być zawarte w Twojej strategii SEO, konsekwentnie wdrażanej w życie. Zamiast „SEO za darmo” lepiej zdecydować się więc… na tanie SEO, ale pod okiem eksperta ????
Profesjonalna usługa SEO w Cheepro rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu SEO, uwzględniającego zarówno stan Twojej strony, jak i otoczenie rynkowe. Na podstawie wskazań poaudytowych oraz wyboru słów kluczowych można przystąpić do działania – a efekty są na bieżąco monitorowane. Chcesz poznać więcej szczegółów? Sprawdź naszą ofertę taniego pozycjonowania stron.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję