Tania reklama w internecie - czy warto?

Kategoria:

20-07-2021
1963
0

Najlepsza reklama? Oczywiście ta tania i skuteczna! Rozwijające się narzędzia reklamy online otworzyły całe nowe spektrum możliwości działań marketingowych dla firm, które nie dysponują astronomicznymi budżetami. Takie kampanie mają jeszcze jeden ogromny plus – odpowiednio skonfigurowane, pozwolą Ci w prosty sposób rozliczać się w zależności od efektywności.

 

Niskokosztowa reklama firmy

Chcesz wspierać marketingowo Twój biznes, ale nie wiesz od czego zacząć, a przy tym zdajesz sobie sprawę, że Twoje możliwości finansowe są ograniczone? Marketing online to idealne rozwiązanie dla Ciebie, zwłaszcza jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub umożliwiasz rezerwację usług w sieci. Przede wszystkim, działania reklamowe w sieci umożliwiają Ci rozpoczęcie kampanii nawet z naprawdę niewielkim budżetem. Przykładowo, w przypadku kampanii Google w wynikach wyszukiwania, czyli, jak to się często wciąż nazywa, AdWords, możesz ustalić dzienne wydatki na 10 zł, co po miesiącu da Ci kwotę około 300 zł. Oczywiście, od poniesionych kosztów będą zależały wyniki reklam – a na ilość uzyskiwanych wyświetleń i klików w danie cenie wpływa też konkurencyjność danej frazy, jednak przykład pokazuje, że próg wejścia w przypadku marketingu w internecie jest niski.

Korzyścią w przypadku tego typu marketingu jest również większa skuteczność kampanii – oczywiście pod warunkiem ich dobrej konfiguracji. Reklama firmy w internecie, przykładowo na Facebooku czy Instagramie, pozwala Ci na nawet bardzo wąskie wyznaczenie grupy docelowej oraz optymalizację kampanii pod kątem oczekiwanego efekty, którym może być także sprzedaż.

291pexels-pixabay-128867.jpg

 

Co warto wziąć pod uwagę przy wyznaczaniu budżetu?

To, że reklamę firmy możesz prowadzić przy pomocy narzędzi i platform online z minimalnym budżetem, nie oznacza jednak, że będzie to najbardziej efektywny sposób. Należy pamiętać, iż ostatecznie, na koniec dnia, zawsze liczyć się będzie sprzedaż, i warto inwestować takie środki, które są dla Ciebie osiągalne – ale pozwolą też na efektywność. W tym przypadku możesz pozwolić sobie jednak na elastyczność. Ustalony budżet możesz zwiększać lub zmniejszać w toku kampanii, w zależności od tego, jakie rezultaty przyniesie. Warto rozważyć także stopniowe zwiększanie skali i zróżnicowania działań. Nie bez powodu koncepcje związane z lejkiem sprzedażowym, cieszą się teraz taką popularnością. Za każdym razem kluczowa będzie dla Ciebie konwersja, ale samo dotarcie do niej może odbywać się różnymi drogami. Warto w toku działań uwzględnić również kwestie takie, jak stopniowe budowanie świadomości marki i zainteresowania produktem, a także remarketing, jako ważne wsparcie sprzedaży. Jak miałoby to wyglądać w praktyce? Wróćmy do naszego przykładu reklamy firmy w Google. Załóżmy, że zaczynasz od wspomnianych AdWordsów. Te pozwalają Ci wygenerować zwiększoną liczbę transakcji w sklepie. Zarobione pieniądze postanawiasz przeznaczyć na intensyfikację działań. Na tym etapie może okazać się, że optymalniejszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie przykładowo wykorzystanie Youtube – reklamy pozwolą pozyskać listy odbiorców, którzy aktywnie zareagowali na treści i przeszli na Twoją stronę, przez co są już zaznajomieni z produktem. Budujesz Twoje brand awareness – a w kolejnym kroku domykasz koszyki zakupowe.

495pexels-nataliya-vaitkevich-7172814.jpg

 

Agencja digitalowa w reklamie z małym budżetem

Nawet, jeżeli operujesz niewielkimi środkami na reklamę internetową, warto rozważyć skorzystanie z usług agencji digitalowej. Decydując się na współpracę z ekspertami, możesz liczyć na wsparcie nie tylko w ustaleniu optymalnego budżetu kampanii, ale również ich odpowiednią optymalizację oraz opracowanie wysokiej jakości materiałów na potrzeby reklam, co wpłynie na efektywność działań. Dodatkowo, Agencja może zarekomendować i wdrożyć szereg aktywności tzw. organicznych, czyli bezpłatnych. O co chodzi? Przykładowo: zakres „Facebook reklama”to nie tylko kampanie płatne w najpopularniejszym serwisie społecznościowym w Polsce (i na świecie!), ale także prowadzenie komunikacji na fanpage’u. Chociaż nie przyniesie ona natychmiastowego rezultatu, odpowiednio prowadzona pozwoli Ci z czasem zwiększać Twój zasięg organiczny. Innym, bardzo ważnym przykładem, jest SEO – czyli pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google w sposób bezpłatny.

820pexels-energepiccom-159888.jpg

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję