Strona w Google Moja Firma - czy warto z niej skorzystać?

07-06-2021
40
0

Zaniedbana strona firmy w Google Moja Firma lub jej zupełny brak – to jeden z najczęstszych grzechów popełnianych przez przedsiębiorców. Dlaczego warto zadbać o swoją wizytówkę w Google? Pozycjonowanie strony i widoczność firmy w Internecie, a nawet wsparcie sprzedaży online… Lista korzyści jest w tym przypadku naprawdę długa!

 

Wizytówka w Google a widoczność firmy w Internecie

Strona w Google Moja Firma inaczej nazywana jest wizytówką w Google – i nie bez powodu. Zasadniczo, to sekcja zawierająca kluczowe informacje na temat Twojego przedsiębiorstwa: lokalizację, godziny otwarcia, numer telefonu, opinie. Rozwijasz e-commerce lub świadczysz usługi, dla których klientów pozyskujesz przez Internet? W takim razie również Ty powinieneś mieć swoją wizytówkę! Google Moja Firma pozwala także na wprowadzenie adresu strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy znajdą ją znacznie łatwiej. Ponieważ wizytówka wyświetla się zawsze w panelu po prawej stronie w wynikach wyszukiwania na frazę „Nazwa firmy”, znacznie ułatwi to użytkownikom dotarcie do Twojej witryny. Jeżeli poszukujesz więc sposobów na skuteczną reklamę w Internecie, strona w Google moja firma powinna być dla Ciebie obowiązkowym punktem wyjścia!

 

Jak zwiększyć wiarygodność firmy?

89pexels-torsten-dettlaff-193003.jpg

Wizytówka Google ma również duże znaczenie dla wiarygodności Twojego przedsiębiorstwa. Odpowiednio uzupełniona, jasno wskaże Twoim potencjalnym klientom preferowane przez Ciebie metody kontaktu, a podane dane teleadresowe utwierdzą ich w przekonaniu, że, decydując się na Twoje produkty, nie kupują przysłowiowego kota w worku. Pozycjonowanie firmy w Google Moja Firma zawsze łączy się również z sekcją recenzji. Gromadzenie pozytywnych opinii to najlepsza reklama dla firmy – a w tym przypadku możesz mieć pewność, że dotrze ona do każdej osoby szukającej Twojego biznesu online! Oczywiście, zawsze może zdarzyć się, że Twój klient pozostawi negatywną ocenę. Możesz to jednak przekuć w swoją mocną stronę - rzetelna, fachowa i kulturalna odpowiedź, widoczna dla innych użytkowników, pokaże, że traktujesz takie sprawy bardzo poważnie i dbasz o jakość usług oraz satysfakcję klientów. W tym przypadku wartościowym narzędziem może okazać się Q&A – sporządzona na potrzeby wewnętrzne lista potencjalnych lub częstych pytań wraz z procedurami, pozwalająca zapewnić wysoką jakość komunikacji w Google.

 

Komunikacja z klientami i wsparcie sprzedaży

Skoro jesteśmy już przy Q&A – warto dodać, że strona w Google Moja Firma może również posiadać sekcję pytań i odpowiedzi. To doskonałe narzędzie nie tylko komunikacji i pozycjonowania kluczowych przekazów czy na tyle praktycznych informacji, jak „Czy sklep otwarty jest w niedziele niehandlowe” lub „Ile potrwa wysyłka”, ale również… zbierania informacji na temat potrzeb, oczekiwań i wątpliwości Twoich potencjalnych klientów, co może stanowić ważne wsparcie w uzupełnianiu contentu na stronie internetowej Twojej marki.

Warto zwrócić uwagę także na dodawanie wpisów – które dotyczyć mogą aktualności z życia firmy, nowości lub polecanych produktów w asortymencie, promocji i ofert specjalnych czy wydarzeń. Bieżące publikacje wyświetlane będą przy wizytówce firmy, co zapewni im świetną widoczność wśród odbiorców. Jest to również ważne uzupełnienie dla komunikacji w mediach społecznościowych.

 

Wizytówka w Google a pozycjonowanie firmy w Google

777pexels-pixabay-267415.jpg

Pozycjonowanie strony internetowej, zwłaszcza w przypadku budowy sklepu internetowego, ma ogromne znaczenie – zwiększa wiarygodność, a w dłuższej perspektywie może istotnie wpłynąć na zmniejszenie kosztów reklamowych, generując przychody w sposób organiczny. Odpowiednio uzupełniona wizytówka, z właściwym doborem kategorii oraz treściami wykorzystującymi słowa kluczowe, zwiększy widoczność w Google – nie tylko na tzw. frazy brandowe, ale również zapytania związane z produktami czy usługami. Warto pamiętać, że w tym przypadku wszystkie sekcje mają znaczenie, a istotną rolę pełni bieżąca dbałość o wszystkie elementy Google Moja Firma i nie traktowanie tego wyłączenie jako jednorazowa aktywność.

Atrakcyjna, zoptymalizowana wizytówka w Google pozwala na tanie pozycjonowanie – poprzez siłę, którą generuje, będzie wpływać na zmniejszenie kosztów innych działań SEO, istotnie wzmacniając pozycje.

Pozycjonowanie firmy, korzyści wizerunkowe, widoczność i zaufanie, prezentacja oferty sklepu internetowego – nie musimy chyba dłużej przekonywać, że o Google Moja Firma warto zadbać! Jest to jedno z wielu działań, którymi zajmujemy się w agencji digitalowej i e-commerce Cheepro. Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej optymalizacji lub budowy Twojej wizytówki, skontaktuj się z nami! Kampanie sprzedażowe w mediach społecznościowych, obsługa Google Ads, budowa sklepów internetowych – sprawdź, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję