Zaniedbana strona firmy w Google Moja Firma lub jej zupełny brak – to jeden z najczęstszych grzechów popełnianych przez przedsiębiorców. Dlaczego warto zadbać o swoją wizytówkę w Google? Pozycjonowanie strony i widoczność firmy w Internecie, a nawet wsparcie sprzedaży online… Lista korzyści jest w tym przypadku naprawdę długa!
Strona w Google Moja Firma inaczej nazywana jest wizytówką w Google – i nie bez powodu. Zasadniczo, to sekcja zawierająca kluczowe informacje na temat Twojego przedsiębiorstwa: lokalizację, godziny otwarcia, numer telefonu, opinie. Rozwijasz e-commerce lub świadczysz usługi, dla których klientów pozyskujesz przez Internet? W takim razie również Ty powinieneś mieć swoją wizytówkę! Google Moja Firma pozwala także na wprowadzenie adresu strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy znajdą ją znacznie łatwiej. Ponieważ wizytówka wyświetla się zawsze w panelu po prawej stronie w wynikach wyszukiwania na frazę „Nazwa firmy”, znacznie ułatwi to użytkownikom dotarcie do Twojej witryny. Jeżeli poszukujesz więc sposobów na skuteczną reklamę w Internecie, strona w Google moja firma powinna być dla Ciebie obowiązkowym punktem wyjścia!
Wizytówka Google ma również duże znaczenie dla wiarygodności Twojego przedsiębiorstwa. Odpowiednio uzupełniona, jasno wskaże Twoim potencjalnym klientom preferowane przez Ciebie metody kontaktu, a podane dane teleadresowe utwierdzą ich w przekonaniu, że, decydując się na Twoje produkty, nie kupują przysłowiowego kota w worku. Pozycjonowanie firmy w Google Moja Firma zawsze łączy się również z sekcją recenzji. Gromadzenie pozytywnych opinii to najlepsza reklama dla firmy – a w tym przypadku możesz mieć pewność, że dotrze ona do każdej osoby szukającej Twojego biznesu online! Oczywiście, zawsze może zdarzyć się, że Twój klient pozostawi negatywną ocenę. Możesz to jednak przekuć w swoją mocną stronę - rzetelna, fachowa i kulturalna odpowiedź, widoczna dla innych użytkowników, pokaże, że traktujesz takie sprawy bardzo poważnie i dbasz o jakość usług oraz satysfakcję klientów. W tym przypadku wartościowym narzędziem może okazać się Q&A – sporządzona na potrzeby wewnętrzne lista potencjalnych lub częstych pytań wraz z procedurami, pozwalająca zapewnić wysoką jakość komunikacji w Google.
Skoro jesteśmy już przy Q&A – warto dodać, że strona w Google Moja Firma może również posiadać sekcję pytań i odpowiedzi. To doskonałe narzędzie nie tylko komunikacji i pozycjonowania kluczowych przekazów czy na tyle praktycznych informacji, jak „Czy sklep otwarty jest w niedziele niehandlowe” lub „Ile potrwa wysyłka”, ale również… zbierania informacji na temat potrzeb, oczekiwań i wątpliwości Twoich potencjalnych klientów, co może stanowić ważne wsparcie w uzupełnianiu contentu na stronie internetowej Twojej marki.
Warto zwrócić uwagę także na dodawanie wpisów – które dotyczyć mogą aktualności z życia firmy, nowości lub polecanych produktów w asortymencie, promocji i ofert specjalnych czy wydarzeń. Bieżące publikacje wyświetlane będą przy wizytówce firmy, co zapewni im świetną widoczność wśród odbiorców. Jest to również ważne uzupełnienie dla komunikacji w mediach społecznościowych.
Pozycjonowanie strony internetowej, zwłaszcza w przypadku budowy sklepu internetowego, ma ogromne znaczenie – zwiększa wiarygodność, a w dłuższej perspektywie może istotnie wpłynąć na zmniejszenie kosztów reklamowych, generując przychody w sposób organiczny. Odpowiednio uzupełniona wizytówka, z właściwym doborem kategorii oraz treściami wykorzystującymi słowa kluczowe, zwiększy widoczność w Google – nie tylko na tzw. frazy brandowe, ale również zapytania związane z produktami czy usługami. Warto pamiętać, że w tym przypadku wszystkie sekcje mają znaczenie, a istotną rolę pełni bieżąca dbałość o wszystkie elementy Google Moja Firma i nie traktowanie tego wyłączenie jako jednorazowa aktywność.
Atrakcyjna, zoptymalizowana wizytówka w Google pozwala na tanie pozycjonowanie – poprzez siłę, którą generuje, będzie wpływać na zmniejszenie kosztów innych działań SEO, istotnie wzmacniając pozycje.
Pozycjonowanie firmy, korzyści wizerunkowe, widoczność i zaufanie, prezentacja oferty sklepu internetowego – nie musimy chyba dłużej przekonywać, że o Google Moja Firma warto zadbać! Jest to jedno z wielu działań, którymi zajmujemy się w agencji digitalowej i e-commerce Cheepro. Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej optymalizacji lub budowy Twojej wizytówki, skontaktuj się z nami! Kampanie sprzedażowe w mediach społecznościowych, obsługa Google Ads, budowa sklepów internetowych – sprawdź, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję