Sprzedaż w internecie - od czego zacząć?

Kategoria:

18-10-2020
1175
5.0

Jak rozpocząć sprzedaż przez internet? To pytanie, przed którym w ostatnich miesiącach stanęło wielu przedsiębiorców. Jeśli nadal zastanawiasz się od czego zacząć, to mamy dla Ciebie dobrą wiadomość: dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym otwarcie własnego sklepu internetowego nigdy nie było tak łatwe jak dziś!

 

Rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W 2019 roku już 62% internautów deklarowało robienie zakupów online! Skoro już wiesz, jak ważna dla Twojego biznesu jest obecność w digitalu, dowiedz się od czego powinieneś zacząć zakładając sklep internetowy.

 

Znajdź nazwę dla swojego sklepu internetowego i domeny

Przede wszystkim zadbaj o to, aby nazwa sklepu i domeny były jednakowe. W innym wypadku Twoi klienci mogą czuć się zdezorientowani przez co Ty stracisz sporo ruchu w swoim e-sklepie.

 

Wybór nazwy domeny to jedna z najważniejszych decyzji podczas tworzenia sklepu www. To dzięki niej użytkownicy będą identyfikować Twój biznes i to ją będą wpisywać w wyszukiwarce, gdy będą chcieli powrócić na Twoją stronę. Dlatego zadbaj o to, by była łatwa do zapamiętania i w kojarzyła się ze sprzedawanymi przez Ciebie produktami lub usługami.

 

Wybierz oprogramowanie

Wybór platforma e-commerce może być jedną z najważniejszych decyzji dla Twojego biznesu. Zbuduj swój sklep internetowy na oprogramowaniu, które pozwoli Ci na integrację innych rozwiązań, których będziesz używać w codziennej pracy. Sam sklep to dopiero początek. Do Twoich codziennych zadań będzie należeć logistyka, płatności, obsługa klientów, działania marketingowe oraz prowadzenie innych kanałów sprzedaży.

 

Liczy się pierwsze wrażenie!

Dobry sklep internetowy musi też wyglądać :) Dlatego zakładając swój e-sklep zwróć uwagę na design, który będzie atrakcyjny wizualny i jednocześnie dostosowany do Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie! Jeśli zaprezentujesz swoje produkty w sposób niedbały, klient po prostu szybko zrezygnuje z zakupów.

 

UX przede wszystkim!

Tworzenie sklepów internetowych powierz osobie, która UX ma w małym palcu! Tylko tak zaprojektowana strona e-sklepu może skutecznie zredukować odsetek porzucanych koszyków. Twój sklep www musi dostarczać klientowi wszystkich potrzebnych informacji i skutecznie prowadzić go przez lejek sprzedażowy. Najlepiej jeśli sam przejdziesz przez proces składania zamówienia i płatności w Twoim sklepie i upewnisz się że rozbudowane formularze i kilkuetapowa rejestracja nie sprawia, że poirytowany klient porzuci koszyk.

 

Mobile first!

Z badań “Polska jest MOBI 2015” wynika, że na rynku w posiadaniu Polaków w wieku 15+ znajduje się prawie 19 mln smartfonów! To, że coraz częściej kupujemy przez interent nie powinno być już dla nikogo zaskoczeniem. Ważnym faktem, o którym warto jednak pamiętać jest to, że często rozpoczynamy proces zakupowy na urządzeniach mobilnych, aby kolejno kontynuować go na innym urządzeniu. Dlatego projektując swój sklep www, wykorzystaj technikę Responsive Web Design. Masz wtedy pewność, że projekt Twojej strony dopasuje się do rozmiaru każdego ekranu. 

 

Metody płatności w sklepie internetowym

Zweryfikuj metody płatności, które oferujesz swoim klientom i postaraj się o mobilne płatności za „jednym dotknięciem”. Konsumenci zdecydowanie częściej dokonują zakupów w sklepach internetowych, które oferują szybkie i bezpieczne metody płatności takie jak BLIK czy przelew natychmiastowy. Jeśli chcesz zatem, aby Twój e-sklep odniósł sukces musisz, słuchać oczekiwań swoich przyszłych klientów i poznać dostępne bramki płatności.

 

Daj się zobaczyć!

Obecnie zdecydowana większość klientów szuka produktów lub usług w wyszukiwarkach, szczególnie w Google. Statystyki pokazują, że Google ma ponad 90% udziału na rynku wyszukiwarek! Jeśli zależy Ci na natychmiastowych rezultatach, zainwestuj w płatne reklamy Google Ads. Nie zapominaj jednak o SEO. Te działania wymagają czasu, ale przynoszą długofalowe rezultaty i generują niższe koszty.

 

Nie ignoruj także mediów społecznościowych. Zwłaszcza, jeśli korzysta z nich Twoja grupa docelowa. Facebook czy Instagram nie tylko umożliwiają budowanie relacji między marką a konsumentem, ale są też często pierwszym miejscem, w którym klient poznaje Twój brand.  

 

Czy masz sklep internetowy i chcesz go ulepszyć, może nawet zmieniając platformę na bardziej zaawansowaną? A może chcesz uruchomić nowy? Nie musisz tego robić sam! Sprawdź nasze pakiety i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję