Sieć reklamowa Google - jakie daje Ci możliwości

Kategoria:

12-01-2021
421
0

Czym jest sieć reklamowa Google i jakie możliwości daje? Sprawdź i przekonaj się dlaczego jest tak ważna dla Twojego biznesu!

Czym jest sieć reklamowa Google?

Sieć reklamowa to nic innego jak zbiór ponad 2 milionów witryn, aplikacji oraz filmów, na których można wyświetlać reklamy przygotowane w systemie AdWords. Statystyki pokazują, że sieć reklamowa Google dociera aż do 90% osób, które mają dostęp do Internetu! Reklama w Internecie to nie tylko reklamy Google AdWords czy pozycjonowanie. W ramach sieci reklamowej Google Display Network istnieje możliwość emisji reklam w formie graficznej. Sieć reklamowa Google charakteryzuje się bardzo dużym zasięgiem i liczbą wyświetleń oraz mnogością form reklamowych.

149lukas-blazek-mcsdtbwxuzu-unsplash.jpg

Duże możliwości zasięgowe

Reklamy GDN wyświetlane są zarówno w dużych serwisach i popularnych witrynach, jak i na małych, mniej znanych stronach czy blogach. Są one widoczne niezależnie od tego, czy internauta korzysta z laptopa, tabletu czy też smartfona. Jeśli odbiorca znajduje się w grupie docelowej, do której kierujesz swoją reklamę displayową, z pewnością zauważy on Twój przekaz marketingowy – niezależnie od tego jakie witryny odwiedza i jakie urządzenie wykorzystuje.

 

Precyzyjne targetowanie

Największą zaletą korzystania z sieci reklamowej Google jest możliwość określenia docelowej grupy odbiorców. Jeśli wykupisz powierzchnię reklamową na billboardzie usytuowanym na budynku, będzie on widoczny dla wszystkich. I jest to także pewien sposób promocji, ponieważ prawdopodobnie wśród osób, które zobaczą reklamę będą też takie, które faktycznie są zainteresowane tematem, albo reklama wzbudzi ich ciekawość. Jednak czy nie lepiej byłoby kierować reklamę bezpośrednio do zainteresowanych odbiorców? W ten sposób działają reklamy GDN. Ty określasz grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę i to właśnie te osoby zobaczą Twoją reklamę.

 

Płacisz, jak chcesz!

Kampania w sieci reklamowej Google może być rozliczana w modelu CPC (koszt 1 kliknięcia, bez opłat za wyświetlenia) lub w modelu CPM (koszt 1000 wyświetleń, bez dodatkowych opłat za kliknięcia). Obydwa modele są korzystne dla w zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli nie wiesz, które rozwiązanie jest dla Ciebie najkorzystniejsze, zapytaj naszych specjalistów.

791domenico-loia-hgv2tfoh0ns-unsplash.jpg

Remarketing

Rola kampanii marketingowej nie kończy się w momencie, gdy użytkownik trafi na stronę internetową reklamodawcy. Sukcesem jest dopiero sprzedaż. Co jednak w przypadku, gdy użytkownik przuci koszyk i nie finalizuje zakupów? Wtedy niezastąpionym rozwiązaniem jest remarketing. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie podjęły oczekiwanych działań – np. nie zdecydowały się na zakup. Jeśli wykorzystasz remarketing to tacy użytkownicy ponownie zobaczą reklamy Twoich produktów. Dodatkową zaletą jest to, że przekaz może być jeszcze bardziej spersonalizowany. Reklamy kierowane w ramach działań remarketingowych mogą zostać dopasowane do odbiorców na podstawie tego jakie działania podjęli na stronie internetowej. Oznacza to, że mogą pokazywać dokładnie te produkty, które oglądał użytkownik. 

792headway-5qgiuubxkwm-unsplash.jpg

Elastyczność

 

Kampanie prowadzone w sieci reklamowej Google można łatwo dostosować, dzięki czemu można skupić się na określonych grupach docelowych i realizacji bardzo konkretnych celów. Google oferuje bardzo dużo typów kampanii – począwszy od wizerunkowych, poprzez sprzedażowe na remarketingu kończąc. A to wszystko w wynikach wyszukiwania, aplikacjach mobilnych, platformach Gmail i YouTube czy stronach internetowych będących częścią sieci partnerskiej Google.

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję