Sezonowość kampanii reklamowych w internecie. Jak wykorzystać święta, by zwiększyć sprzedaż

12-01-2021
1081
0

Okres świąteczny to doskonały czas dla wielu przedsiębiorców, aby na koniec roku odnotować spory wzrost sprzedaży w internecie. Jak sprzedawca powinien się przygotować, aby móc w pełni na nim skorzystać? Podpowiadamy!

Pozycjonowanie a wzrost sprzedaży

Skup się na frazach, które w okresie przedświątecznym są szczególnie "oblegane". Słowo-klucz to na pewno "prezent", "święta", "gwiazdka" i wszelkie ich kombinacje. Twórz poradniki z pomysłami na prezent dla mamy, męża, dziadka czy 5-latka. Twórz rankingi produktów. Twórz kategorie z produktami typowo świątecznymi. Jeśli brakuje pomysłu na landing page, nikt lepiej Ci nie podpowie jak sam Google. Zadbaj też o optymalizację produktów - nadaj im szczegółowe nazwy, uzupełnij wyczerpujące, a najlepiej unikalne, opisy. Zawalcz również o większy CTR w wynikach wyszukiwania, redagując odpowiedni title i meta description, które wyróżnią Twój produkt na tle konkurencji. 

115campaign-creators-774scxd0ddu-unsplash.jpg

Obsługa klienta a wzrost sprzedaży

Wzrost zainteresowania Twoją ofertą, a tym samym rosnąca liczba zamówień, oznacza również więcej pytań. Obsługa klienta musi odbywać się na wszystkich dostępnych platformach: chat na stronie, za pomocą formularza i skrzynki e-mailowej. Odpowiedź musi być możliwie najszybsza. Zaleca się, by klient otrzymał odpowiedź nie później niż 24 godziny od zgłoszenia. W dobie Facebooka nie pozwól na zaniedbanie obsługi przez social media. 

 

Świąteczny marketing 

Z płatną promocją w marketingu sezonowym nie należy czekać do daty wydarzenia, ale zacząć działania wcześniej (nawet dwa tygodnie). Może warto zaangażować influencera? O korzyściach ze współpracy z liderami opinii chyba nie trzeba nikomu przypominać. Jedno jest pewne – Twoja sezonowa promocja naprawdę zasługuje na silne wsparcie, więc nie bój się zlecić tego zadania działowi marketingu lub zbriefować odpowiednie firmy zewnętrzne.

468pexels-lucie-liz-3298041.jpg

Zadbaj o angażujący świąteczny content. Opowiadaj historie i zbuduj więź z odbiorcami. Bądź w tym wszystkim autentyczny i pokaż emocje – nie skupiaj się tylko na czysto sprzedażowych postach. Wykorzystuj storytelling do opowiadania historii swojej marki. Zapytaj swoich odbiorców, o jakim prezencie oni sami marzą na święta. Stwórz moodboardy z propozycjami prezentów dla mamy, chłopaka i przyjaciółki. Wykorzystaj różne formaty postów. Zrób animację, w której pokażesz, jak pakujesz na prezent produkty dostępne w Twoim sklepie. Za pomocą karuzeli możesz pokazać różne wersje kolorystyczne tego samego produktu.

 

Doradzaj!

Być może wielu Twoich klientów nie wie, kupić na prezent bliskiej osobie. Pomóż im tworząc jak najbardziej rozbudowane Gift Guides, czyli poradniki zbierające różne propozycje prezentów dla różnych grup docelowych (dla żony, dla córki, dla matki, dla szefa, dla pracownika, dla koleżanki itd).

545pexels-freestocksorg-749353.jpg

Nie tylko internet

Zadbaj o zatowarowanie i zabezpieczenie łańcucha dostaw. Nie ma nic gorszego niż nagłe braki magazynowe w okresie największej sprzedaży. Upewnij się, że w czasie zwiększonej liczby zamówień, będziesz w stanie zadbać o szybką i sprawną obsługę klientów – od obsługi zapytań przez pakowanie i wysyłkę paczek aż po realizację zwrotów i reklamacji. W okresie świątecznym warto także rozszerzyć obecny wachlarz usług o gwarancję bezpiecznej dostawy do świąt czy pakowanie produktów na prezent.

 

Zadbaj także o bezpieczeństwo dostaw: dezynfekcje i możliwość bezkontaktowego odbioru zamówień.



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję