Reklamy na YouTubie - co musisz wiedzieć?

19-05-2021
838
0

Kampanie reklamowe w internecie to szereg możliwości, które dynamicznie się zmieniają. Stoi za tym rozwój technologii z jednej strony, a aktualne trendy z drugiej. Jedną z coraz popularniejszych form marketingu online jest reklama na Youtube. Co warto o niej wiedzieć i kiedy może wspierać Twoje cele biznesowe?

 

Grupa docelowa na Youtube. Czy w tym kanale dotrzesz tylko do młodych?

Jeżeli przymierzałeś się już do rozpoczęcia działań marketingowych w sieci reklamowej Youtube, zapewne wiesz, że platforma, aby ściągnąć reklamodawców, chwali się aż 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie. A jak wygląda to w praktyce – i to na naszym polskim podwórku? Jeszcze kilka lat temu mogło się wydawać, że Youtube nie ma na siebie pomysłu, a rosnące w siłę platformy umożliwiające dostęp do muzyki online stanowią dla niego poważne zagrożenie. Czas zweryfikował jednak te czarne scenariusze, a rosnąca popularność influencerów, youtuberów, czy nawet przenoszenie całych formatów telewizyjnych na Youtube pozwoliła platformie ściągać nowych użytkowników. Ostanie statystyki dotyczące userów pokazują, że chociaż reprezentacja najmłodszych grup wiekowych (poniżej 13 lat oraz 13-18) jest bardzo mocna, siłą Youtube są użytkownicy w przedziale 18-54… Czyli ci, którzy najczęściej są łakomym kąskiem dla reklamodawców. Cóż jeszcze? Mimo że internauci rzadziej korzystają z Youtube’a niż przykładowo Facebooka, spędzają tam więcej czasu w ramach jednej sesji, i chociaż poziom zaangażowania maleje wraz z wiekiem użytkownika, wciąż prezentuje się imponująco.

88pexels-ekaterina-bolovtsova-4049992.jpg

Brzmi kusząco? Youtube dodaje do tego jeszcze przynętę: obietnicę, że Twoje reklamy będą rozliczane tylko w zależności od efektywności. Rewolucyjne zdawałoby się hasło w rzeczywistości… oznacza modele rozliczeniowe bardzo podobne do innych platform online, daje jednak korzyść, aktualną przy niemal wszystkich kanałach online marketingu: nie musisz dysponować astronomicznym budżetem, by zacząć działać!

 

Czy Twoja firma musi być Youtuberem? Od czego zacząć reklamę na na YT?

Youtube = reklamy video? Niezupełnie ???? Jednak warto od razu wspomnieć, że efektywna realizacja kampanii reklamowej w serwisie może wymagać od Ciebie utworzenia takiego contentu, dlatego warto, aby koszt produkcji filmiku od razu uwzględniać w budżecie kampanii. Rozpoczęcie tego typu działań przez Twoją firmę może być dobrą okazją do wykorzystania contentu również w innej formie lub w innych kanałach – w tym w celu pozyskiwania wyników organicznych. Prowadzisz firmę z branży usługowej? Zastanów się, jakie zapytania mogą wpisywać do wyszukiwarki Youtube Twoi potencjalni klienci i stwórz video na ten temat, pozycjonujące Twoje usługi. Przykładowo: jeżeli zajmujesz się praniem dywanów, video przedstawiające Twoją pokazową realizację możesz nazwać „Jak uprać dywan z wełną” lub „Pranie ekstremalnie brudnego, wełnianego dywanu”… Taki filmik możesz wykorzystać też na Facebooku lub Instagramie. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystywania treści video w reklamie firmy w obsłudze social media? Napisz do nas! W agencji digitalowej Cheepro świadczymy szereg usług, zwiększających efektywność działań reklamowych online naszych klientów. Przygotujemy rozwiązania skrojone do Twoich potrzeb!

99youtube-4341284_1920.jpg

 

Sieć reklamowa Google, czyli jak obsługiwać reklamę na Youtube

Youtube należy do Google, tak więc reklamę na platformie obsługiwać będziesz za pomocą konta Google Ads. Dostępnych formatów jest wiele, jednak zastosowanie niektórych z nich będzie wymagało kontaktu z przedstawicielem handlowym Google.

Z jakich możliwości reklamowych możesz skorzystać na Youtube? Formaty dzielą się w zależności od umiejscowienia na platformie, możliwości pominięcia przez użytkownika, rodzaju (nie zawsze musi to być video). Reklamy typu InStream z możliwością pominięcia lub bez niej to krótkie spoty reklamowe, wyświetlające się w przed, w trakcie lub po video na Youtube. Krótsze od nich, ale wykorzystujące podobną mechanikę, są bumpery, trwające maksymalnie 6 sekund. Discovery to format pozycjonujący miniaturę Twojego video w wynikach lub rekomendowanych. Reklamy Out-Stream nie wyświetlają się na samym Youtube, ale na zewnętrznych serwisach i aplikacjach w sieci reklamowej Google. Masthead to natomiast format pozwalający na reklamę w banerach na stronie głównej. Do tego dochodzą oczywiście nakładki reklamowe.

Jak widzisz, możliwości są nieskończone… Którą z nich wybrać? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, a w przypadku kampanii reklamowych na Youtube, podobnie jak w przypadku reklamy w Google, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji reklamowej, która wesprze Cię nie tylko w tworzeniu kreacji, ale również w doborze odpowiednich formatów, integracji między kanałami, doborze budżetów, pozwalających osiągać Twoje cele biznesowe. Trudność reklamy na Youtube wynika m.in. z niedostępności niektórych formatów w aukcji, a jedynie w systemie rezerwacyjnymi, konieczności nadzorować harmonogramów wysyłek, w związku z tym, że dla niektórych treści Google rezerwuje nawet kilka dni na proces akceptacyjny, ograniczonej dostępności modeli rozliczeniowych w zależności od celu i formatu.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję