Reklama firmy w internecie - od czego zacząć?

08-12-2020
647
0

Początki nie zawsze  bywają łatwe. Musimy walczyć o klientów, ustalać zasady współpracy, śledzić trendy i rywalizować z konkurencją. Jak w tym wszystkim znaleźć jeszcze czas na promocję? Dziś podpowiemy Ci od czego zacząć planując reklamę firmy w internecie.

 

Media społecznościowe to podstawa

Współcześnie media społecznościowe są dziś niezbędne, aby móc zacząć promować firmę w Internecie. Ma to ogromne znaczenie, zwłaszcza jeśli Twoją grupą docelową są osoby bardzo młode. Facebook, Instagram, TikTok - to dla nich naturalne środowisko. 

Pamiętaj jednak, że samo założenie fanpage’a czy konta na Instagramie nie wystarczy. Musisz mieć pomysł i czas, aby tworzyć wartościowe treści, które zainteresują Twoich klientów.  Prowadzenie fanpage’a najlepiej zleć profesjonaliście, ponieważ w świecie social media bardzo łatwo o kryzys wizerunkowy, który może spowodować realny spadek sprzedaży.

181pexels-energepiccom-174938.jpg

Nie zapomnij o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie to kolejny krok w skutecznej promocji i sprzedaży produktów czy usług, które posiadamy na swojej stronie internetowej. Dobrze w tym kierunku zdecydować się na usługi pozycjonowania doświadczonej firmy, która stawia na efekty i gwarantuje jak najlepsze rozwiązania dla naszego biznesu. Pozycjonowanie jest szczególnie ważne, jeśli chcemy zwiększyć widoczność naszej strony firmowej w Google.  A im większa widoczność w Internecie, tym większa szansa, że trafią do Ciebie nowi klienci. Żyjemy w czasach informacyjnych. To oznacza, że niemal każdy z nas korzysta z Internetu. Wszyscy wiemy, czym jest wyszukiwarka Google. Wobec tego musimy podjąć pewne działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w Google.

316pexels-vlada-karpovich-4050426.jpg

Reklama firmy w internecie: Google Moja Firma

Wizytówka Google jest całkowicie bezpłatna, a jeśli świadczysz usługi lub sprzedajesz produkty lokalnie to jest to świetna metoda reklamy dla Twojej firmy. Aby założyć wizytówkę Google wystarczy, że przejdziesz na stronę Google Moja Firma, a następnie wypełnisz formularz rejestracyjny. Na adres podany przez Ciebie we wniosku Google w przeciągu kilku dni wyśle specjalny kod, dzięki któremu będziesz mógł aktywować swoją wizytówkę. I tyle! Po aktywowaniu wizytówki, będziesz mógł nią zarządzać i edytować podstawowe informacje tzn. uzupełnić opis firmy, wstawić logo, zdjęcia, wideo, a nawet dodać produkty i usługi, czy też newsy. Warto zadbać o to, aby zadowoleni klienci zostawiali opinię w wizytówce – wpływa to na budowę wizerunku, a co najważniejsze na konwersje przy kolejnych wyświetleniach.

115pexels-burst-374074.jpg

Załóż bloga

Inwestowanie w wartościowe treści publikowane na własnym blogu firmowym to kolejna skuteczna forma reklamy, którą stosuje wiele świadomych firm. Pozwala na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce, budowanie relacji z potencjalnymi klientami, dawanie im wartości. Pozwala klientowi poznać Cię bliżej, prawo wzajemności sprawia, że klienci chętniej kupią od Ciebie, jeśli coś dostali. Blog to świetny sposób na budowanie pozycji strony, a także wizerunku eksperta. Jeśli nie masz ręki do pisania dłuższych tekstów, zawsze możesz to zlecić copywriterowi.

381pexels-fauxels-3184422.jpg

Wykorzystaj opinie klientów

Według danych zebranych przez Marketing Profs, 85% konsumentów podejmuje decyzje o kupnie właśnie po przeczytaniu recenzji. Mają one również wpływ na zaufanie - 63% badanych prędzej skorzysta z usług firmy, która wyświetla oceny bądź opinie na swojej stronie niż takiej, która tego typu dane ukrywa. Jeśli więc masz już pierwszych zadowolonych klientów, poproś ich o wystawienie pozytywnej oceny w Google czy na Facebooku. Zamieść też przykładowe oceny na swojej stronie internetowej. To pomoże w budowaniu zaufania nowych klientów. 





Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję