Na pytanie „Jak reklamować się w internecie” moglibyśmy odpowiedzieć, wymieniając dziesiątki platform, narzędzi, możliwości. Ale zacznijmy od tego, co liczy się najbardziej, czyli od Google, z którego korzysta obecnie przeszło 95% internautów Polsce! Reklama w Google – czy to tylko kampanie i jakie formaty płatne wybrać? Dowiedz się więcej!
Na reklamę w Google decydują się coraz mniejsze firmy – i nic w tym dziwnego! Skuteczna reklama w internecie powinna przede wszystkim docierać do użytkownika dokładnie w tym momencie, kiedy szuka on Twojej usługi czy produktu, odpowiadając jego potrzebom w czasie rzeczywistym. Google jako jedyna z dostępnych platform daje Ci taką możliwość, nie tylko ze względu na narzędzia, ale przede wszystkim skalę działania i zachowania internautów w Polsce. „Zapytaj wujka Google”, „Czy googlowałeś już to?” – jeżeli znasz te powiedzenia, domyślasz się, o co chodzi. Z jednej strony Google to najlepsze i najszybsze źródło wiedzy dla użytkowników internetu, w którym za pomocą kilku kliknięć są w stanie przeczesać setki stron internetowych. Zapytania wstukiwane do wyszukiwarki to nie tylko „Jak pozbyć się roztoczy” albo „Przepis na świąteczny mazurek”, ale również bardzo szczegółowe frazy, odnoszące się do cech pożądanego przedmiotu czy usługi, jak „pranie dywanu z dowozem Warszawa” lub „Satynowy szlafrok do kolan w kwiaty kobieta”. Druga kwestia to zmiana nawyków zakupowych konsumentów. Współcześni klienci sklepów chcą mieć pewność, że kupują korzystnie, tzn. w dobrym stosunku ceny do jakości. Dla nich Google to również narzędzie wyszukiwania nowych sklepów i marek oraz porównywania ich asortymentu. A samo Google rozwija coraz to nowsze formaty i narzędzia, odpowiadające obu typom potrzeb internautów.
Google oferuje reklamodawcom szereg narzędzi dotarcia do potencjalnych klientów z informacją o usługach. Googlujesz „Reklama Google Adwords”? Teraz ten format nazywa się nieco inaczej, a samo spektrum możliwości jest znacznie większe! Jakie?
To reklamy w wynikach wyszukiwania na dane zapytanie. Obejmują tylko tekst odnoszący się do Twojej strony: nagłówki, rozszerzenia. Mogą kierować do wybranych przez Ciebie podstron lub produktów w Twoim serwisie czy sklepie. Dlaczego są takie ważne? Ponieważ to właśnie reklama w Searchu umożliwia Ci dotarcie do użytkowników wtedy, kiedy szukają Twoich usług!
Google promuje używanie nowych nazw, ale mechanika jest zasadniczo ta sama – to banery reklamowe prowadzące do sklepu, które możesz wyświetlać na stronach udostępniających przestrzeń reklamową Google. Banery mogą prowadzić do Twojego sklepu, na karty produktowe lub poszczególne podstrony. W tym formacie możesz decydować o cechach użytkowników, do których chcesz dotrzeć, a także o kategoriach serwisów, na których chciałbyś wyświetlać reklamy. Co ważne, reklama w sieci reklamowej generuje najczęściej mniejsze efekty w postaci klików czy zakupów, ale pełni ważną rolę w budowaniu świadomości i rozpoznawalności Twojej marki.
Umiejscowienia i sposób działania są zasadniczo te same, co w przypadku Google Display Network, z tym że w przypadku remarketingu reklamy możesz wyświetlać tylko tym osobom, które już odwiedziły Twoją stronę. Remarketing ma kluczowe znaczenie w domykaniu konwersji w sklepach internetowych.
Kampanie czy też reklamy produktowe to stosunkowa nowość. Format przykuwa wzrok i jest wygodny dla internauty, który w jednym miejscu może zobaczyć produkty z wielu sklepów internetowych. To taki Googlowski marketplace. Format nie należy do najprostszych w obsłudze, ponieważ wymaga dość zaawansowanej integracji ze stroną i sklepem, ale zdecydowanie warty jest zachodu.
Nie można zapominać, że Google to również Youtube. Wbrew pozorom, ten kanał będzie ważny nie tylko wtedy, kiedy Twoje produkty skierowane są do bardzo młodych osób. W dobie popularności youtuberów i tutoriali, Youtube zdaje się zastępować powoli tradycyjne reklamy telewizyjne, tym bardziej, że generuje znacznie mniejsze koszty.
Oprócz perspektywy budowania ważnego zasięgu wśród odbiorców zainteresowanych produktami, reklama w Google ma również inne zalety. Część z formatów możesz rozliczać w modelu efektywnościowymi, płacąc za przejście użytkownika na stronę. Narzędzia targetowania sprawiają, że Twoje reklamy mogą docierać do właściwej grupy docelowej pod względem demograficznym, behawioralnym czy geograficznym. Warto jednak pamiętać, żeby Google Ads były rzeczywiście efektywne, wspierały sprzedaż w sklepie internetowym i zwiększały ruch w witrynie, muszą być właściwie skonfigurowane. W toku kampanii warto ocenić to, w jaki sposób „zazębiają” się z innymi aktywnościami, które podejmujesz, jak wpływają na sprzedaż bezpośrednio, a na ile przyczyniają się do zwiększania ruchu organicznego, jakie frazy kluczowe konwertują, a jakie nie… Nie ma jednego uniwersalnego przepisu na reklamę w Google. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat i uzyskać spersonalizowane plany Reklamy w Google Ads dla sklepu internetowego lub reklamy na Youtube, skontaktuj się z nami. Nasi eksperci na podstawie Twoich celów, analizy rynku i aktywności Twojej konkurencji oraz budżetu, którym dysponujesz, przygotują optymalne kampanie, wspierające Twoje cele biznesowe.
Warto pamiętać, że ważnym elementem wspierania sprzedaży w sklepie internetowym czy serwisie, jest widoczność w Google, na którą wpływ mają nie tylko kampanie płatne Google Ads. Wizytówka Google, aktualizacje, mapy Google, SEO – kompleksowe podejście zapewni Ci synergię, dzięki której wszystkie prowadzone aktywności marketingowe będą skuteczniejsze!
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję