Praca zdalna? Spełnienie marzeń! Czy aby na pewno? Elastyczne godziny pracy, wolność i swoboda. Żyć, nie umierać. W praktyce okazuje się jednak, że niezwykle trudno jest utrzymać koncentrację, a przede wszystkim produktywność. Świadomość, że nikt nas nie obserwuje, dużo w domu nas rozprasza, nie zajmujemy tym, co trzeba, marnujemy czas na głupoty. Pracując w domu, jesteśmy stale narażeni na bodźce rozpraszające. Dobrze jest pracować zdalnie z dobrze zorganizowanymi ludźmi, ale w rzeczywistości charakter nie ma tu większego znaczenia. Istotne jest wprowadzenie kilku prostych zasad do codziennego rytuału, co poprawi efektywność pracy, niezależnie od tego, czy jesteś bardzo skoncentrowany/a, czy nie. Poznaj 5 zasad, które pomogą Ci podnieść produktywność w pracy z domu!
Uporządkuj pulpit, chmurę, foldery. Bałagan zdecydowanie nie poprawi Twojej wydajności, a dodatkowo zwiększy stres. Łatwy dostęp do wszystkich materiałów przyspieszy pracę i pozwoli skupić się na ważnych sprawach. Poświęć trochę czasu na uporządkowanie wszystkiego, a zobaczysz, ile zaoszczędzisz czasu i stresu w przyszłości.
Zdarza się, że niektórzy budzą się, otwierają oczy i właściwie w tym samym momencie otwierają komputer służbowy. Po co sobie to robić? Głównym wrogiem wydajności podczas pracy zdalnej jest mieszanie strefy pracy ze strefą relaksu. Może i fajnie jest pracować z wygodnego i wciąż ciepłego łóżka lub telewizora włączonego w tle. Niestety, takie zachowanie szybko spowoduje drastyczne zmniejszenie efektywności Twoich działań zawodowych. Postaw wyraźną granicę pomiędzy pracą a domem. Jeśli coś Cię rozprasza i nie przydaje Ci się w pracy, usuń to z pola widzenia. Jeśli nie masz możliwości stworzenia biura w wolnym pokoju, możesz zainwestować w parawan, który oddzieli miejsce pracy od reszty domu lub mieszkania, szczególnie jeśli w tym samym pomieszczeniu posiadasz łóżko.
Przygotowanie się do pracy jest czymś nieco innym niż rozpoczęcie pracy. Ustalenie stałego harmonogramu i codziennej rutyny znacznie przyczyni się do utrzymania wydajności w ciągu dnia. Dobrze zaplanowany dzień to połowa sukcesu. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś/powinnaś ustalić, jest godzina rozpoczęcia. Niezależnie od tego, czy jest piąta rano, czy tuż po obiedzie, pamiętaj, aby trzymać się jej każdego dnia. Po rozpoczęciu pracy powinieneś/powinnaś dopasować codzienną rutynę taką, jaka Ci odpowiada. Możesz także spróbować ustawić tygodniowy harmonogram. Realizacja zaplanowanych zadań wpłynie również pozytywnie na Twoją satysfakcję z pracy pod koniec dnia.
Praca w domu może być znacznie wygodniejsza niż dojazdy do biura, ale może być również wyjątkowo izolująca. Te momenty, gdy idziesz po kawę do pokoju socjalnego lub ktoś przychodzi się tylko przywitać również wpływa na poczucie przynależności do części czegoś większego. Aby zwalczyć poczucie samotności i izolacji, szczególnie w dobie pandemii, rozmawiaj z członkami zespołu za pośrednictwem różnego rodzaju komunikatorów.
Czy wiesz, że nasze ubrania wpływają na nasz poziom produktywności? Dlaczego tak się dzieje? Ubrania są symboliczne i bardzo silnie wpływają na poziom pewności siebie. Co więcej, badacze zaobserwowali związek między tym, ile czasu spędzamy na przygotowaniach do spotkania, a poziomem gotowości do budowania relacji, także w biznesie. Okazuje się, że im dłużej się przygotowujemy, tym bardziej efektywny jest nasz networking. A główna zaleta - zmiana ubrania po pracy pozwala zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym.
Wiemy jak przenieść Twój biznes do Internetu! Zobacz nasz poprzedni artykuł!
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję