Wraz z nadejściem pandemii koronawirusa wiele tradycyjnych metod marketingu małych i średnich firm odeszła do lamusa. Zmieniają się zachowania konsumentów, którzy rzadko opuszczają dom, nie wspominając nawet o dalszej mobilności. Ulotki, szyldy, plakaty reklamowe - nie tak prosto poinformować ludzi o swojej ofercie. Dlatego zwłaszcza teraz coraz ważniejsze staje się pozycjonowanie firmy w Google!
O lokalnym pozycjonowaniu mówimy wówczas, kiedy działania SEO mają na celu zwiększanie widoczności Twojej strony internetowej lub sklepu w zależności od lokalizacji użytkownika, niezależnie od tego, czy podał on konkretne informacje geograficzne w swoim zapytaniu. W szerszym rozumieniu, możemy przyjąć że to również pozycjonowanie na takie frazy (przykładowo – dla naszej agencji Cheepro byłaby to fraza „Agencja reklamowa Lublin). Ma to szczególnie duże znaczenie, jeżeli prowadzisz restaurację, salon usługowy, lokalny sklep stacjonarny – ale będzie ważne także dla SEO sklepu internetowego. Dla wielu klientów bliskość sklepu ma znaczenie przy wyborze ze względu na szybkość dostawy czy prostsze procedury ewentualnych zwrotów.
Znaczenie pozycjonowania lokalne urosło w związku z pandemią. Jest związane z mniejszą mobilnością ludzi. Poruszamy się często tylko w najbliższej okolicy, wiele osób nie wychodzi z domu bez wyraźnego powodu. Staramy się też nie dotykać przedmiotów w przestrzeni publicznej. To wszystko ma znaczenie, bo oznacza, że coraz mniej osób przechodzi przed Twoją witryną, coraz mniej osób dostrzega szyld czy plakaty reklamowe, jeżeli umieszczasz menu przed restauracją, klienci mogą bać się je przejrzeć, podobnie jak wziąć do ręki Twoją ulotkę. Gdzie szukają informacji? Oczywiście w internecie!
Wielu przedsiębiorców po uruchomieniu nowych stron internetowych dla swoich firm łapie się za głowę – nowoczesny serwis, zabawne teksty reklamowe, a zamówień brak. Jak to możliwe? Pamiętaj, że samo zbudowanie strony internetowej nie musi uwzględniać kwestii SEO, a pozycjonowanie to proces. Jego skuteczność powinna być weryfikowana w czasie i w zależności od aktualnej sytuacji (np. trendy w słowach kluczowych, działania konkurencji). Jeżeli dopiero przymierzasz się do stworzenia strony www lub chcesz zacząć pozycjonować już istniejącą, zapoznaj się z rozwiązaniami i usługami na rzecz widoczności firmy w internecie.
Na widoczność sklepu w internecie czy też dowolnej innej firmy (mamy na myśli działalność stacjonarną) wpływ ma wiele elementów. Jak szybko działa Twoja strona internetowa? Jaka jest wielkość obrazków? Czy uzupełniłeś wszystkie niezbędne meta dane? Jak wygląda kwestia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego? Czy zadbałeś o porządek w Google Search Console? Czy podstrony mają odpowiednie nagłówki? Czy nasyciłeś teksty frazami kluczowymi – a jeżeli tak, to jakimi? To tylko część punktów, które należy sprawdzić, a powyższa lista ogranicza się tylko… do Twojej strony. Bo jest jeszcze Google Moja Firma i odpowiednio stworzona wizytówka oraz oznaczenie na mapach Google. To bardzo ważne elementy, zwłaszcza dla pozycjonowania lokalnego!
O bezkosztowym czy też tanim pozycjonowaniu pisaliśmy już na naszym blogu. Czy SEO jest drogie? Może być, ale nie musi, a tanie pozycjonowanie stron przez profesjonalistów jest jak najbardziej możliwe! ???? W Cheepro stawiamy na efektywność działań, opracowując indywidualne pakiety i zakresy usług dla naszych klientów. Możemy zagwarantować optymalność kosztową i rezultaty przekładające się w pozytywny na sposób na Twoje cele biznesowe. Kierując się tymi przesłankami, często naszym klientom oferujemy rozszerzenie obsługi SEO o wsparcie marketingowe, tak aby uzyskiwać najlepsze rezultaty i synergię stosowanych działań.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję