Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony w wyszukiwarce lub jak skutecznie zacząć pozycjonować firmę w Google? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania i wyjaśnić Ci od czego zależy widoczność sklepu w internecie.
Pozycjonowanie stron internetowych, zwane również SEO (z ang. Search Engine Optimization), to szereg działań marketingowych podejmowanych na stronie www w celu uzyskania jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, zwłaszcza w sieci Google.
SEO jest darmowym sposobem na promocję własnej firmy w internecie – wyświetlanie się jej w wynikach organicznych nic nas nie kosztuje. Wymaga jednak sporo czasu, systematycznej analizy, zrozumienia zachowania użytkownika oraz umiejętnego wykorzystywania informacji.
Jest to bardzo ważne, jeśli chcemy zwiększyć widoczność naszej strony firmowej w Google. A im większa widoczność w Internecie, tym większa szansa, że trafią do Ciebie nowi klienci. Żyjemy w czasach informacyjnych. To oznacza, że niemal każdy z nas korzysta z Internetu. Wszyscy wiemy, czym jest wyszukiwarka Google. Wobec tego musimy podjąć pewne działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w Google.
Bardzo ważne, aby link do naszej strony na konkretną frazę był w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google. Wtedy jest spora szansa, że większa liczba osób wejdzie na naszą stronę. Jak więcej pozycjonować sklepa, by znalazł się w TOP100?
O pozycji w Google decydują algorytmy oceniające stopień powiązania strony z danymi słowami kluczowymi. Zadaniem takiego algorytmu jest określenie w jakim stopniu dana strona spełni oczekiwania internauty poszukującego danej informacji.
Jednym z kryteriów pozycji w Google jest tzw. PageRank, czyli liczba określająca ogólną wartość witryny, wyrażona w skali 0-10. Liczba ta jest określana na podstawie algorytmu stworzonego przez jednego przez współzałożycieli Google Algorytm PageRank nigdy nie został upubliczniony, ale wiadomo, że te czynniki mają znaczący wpływ na wartość PageRank:
Wiek domeny. Im starsza, tym lepiej. Jeśli więc planujesz biznes w internecie, postaraj się o jak najwcześniejsze zarejestrowanie domeny.
Ilość linków prowadzących do danej strony jest niezwykle istotna, bo świadczy o jej popularności.
Wartościowy conent. Algorytm Google’a jest coraz bardziej wyrafinowany i przede wszystkim stawia na naturalność językową i content, który powinien zaspokajać potrzeby użytkowników. Pomimo upływu lat waga wartościowego, chętnie konsumowanego przez użytkowników contentu nie spada – a nawet ciągle rośnie.
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jest to długofalowa inwestycja, na której rezultaty trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Daje jednak ogromne możliwości zarówno dla małych firm, jak i wielkich korporacji w zakresie reklamy internetowej. Obsługa SEO skierowana jest dla wszystkich, którzy posiadają swoją stronę internetową i chcą zwiększyć widoczność swojej firmy w Google.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję