Pozycjonowanie firmy w internecie - z czym to się je?

Kategoria:

18-10-2020
1590
5.0

Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony w wyszukiwarce lub jak skutecznie zacząć pozycjonować firmę w Google? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania i wyjaśnić Ci od czego zależy widoczność sklepu w internecie.

 

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych, zwane również SEO (z ang. Search Engine Optimization), to szereg działań marketingowych podejmowanych na stronie www w celu uzyskania jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, zwłaszcza w sieci Google.

 

SEO jest darmowym sposobem na promocję własnej firmy w internecie – wyświetlanie się jej w wynikach organicznych nic nas nie kosztuje. Wymaga jednak sporo czasu, systematycznej analizy, zrozumienia zachowania użytkownika oraz umiejętnego wykorzystywania informacji.

 

Dlaczego pozycjonowanie jest konieczne?

Jest to bardzo ważne, jeśli chcemy zwiększyć widoczność naszej strony firmowej w Google. A im większa widoczność w Internecie, tym większa szansa, że trafią do Ciebie nowi klienci. Żyjemy w czasach informacyjnych. To oznacza, że niemal każdy z nas korzysta z Internetu. Wszyscy wiemy, czym jest wyszukiwarka Google. Wobec tego musimy podjąć pewne działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w Google.

 

Co zrobić, aby wyświetlać się w TOP 10?

Bardzo ważne, aby link do naszej strony na konkretną frazę był w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google. Wtedy jest spora szansa, że większa liczba osób wejdzie na naszą stronę. Jak więcej pozycjonować sklepa, by znalazł się w TOP100? 

 

O pozycji w Google decydują algorytmy oceniające stopień powiązania strony z danymi słowami kluczowymi. Zadaniem takiego algorytmu jest określenie w jakim stopniu dana strona spełni oczekiwania internauty poszukującego danej informacji.

 

Jednym z kryteriów pozycji w Google jest tzw. PageRank, czyli liczba określająca ogólną wartość witryny, wyrażona w skali 0-10. Liczba ta jest określana na podstawie algorytmu stworzonego przez jednego przez współzałożycieli Google Algorytm PageRank nigdy nie został upubliczniony, ale wiadomo, że te czynniki mają znaczący wpływ na wartość PageRank:

  • Wiek domeny. Im starsza, tym lepiej. Jeśli więc planujesz biznes w internecie, postaraj się o jak najwcześniejsze zarejestrowanie domeny. 

  • Ilość linków prowadzących do danej strony jest niezwykle istotna, bo świadczy o jej popularności.

  • Wartościowy conent. Algorytm Google’a jest coraz bardziej wyrafinowany i przede wszystkim stawia na naturalność językową i content, który powinien zaspokajać potrzeby użytkowników. Pomimo upływu lat waga wartościowego, chętnie konsumowanego przez użytkowników contentu nie spada – a nawet ciągle rośnie.

 

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jest to długofalowa inwestycja, na której rezultaty trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Daje jednak ogromne możliwości zarówno dla małych firm, jak i wielkich korporacji w zakresie reklamy internetowej. Obsługa SEO skierowana jest dla wszystkich, którzy posiadają swoją stronę internetową i chcą zwiększyć widoczność swojej firmy w Google.




Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję