Obecność firmy w social mediach: płatne kampanie a organiczne działania

01-12-2020
387
0

Obecność marek w mediach społecznościowych jest teraz na porządku dziennym. Firma w mediach społecznościowych jest standardem, ale potencjał tego typu działalności w sieci nie zawsze jest w pełni wykorzystany. Zobacz, czy robisz wszystko, co powinieneś, aby docierać do swoich odbiorców w mediach społecznościowych.

Masz już profil na Facebooku i Instagramie. To dobrze! Ale samo posiadanie firmowej strony nie wystarczy. Teraz musisz wykorzystać jej potencjał poprzez działanie organiczne oraz płatne kampanie.

 

Organiczne działania

Celem działań na Facebooku jest docieranie z Twoją ofertą jak najszerzej. Zasięg możesz budować na dwa sposoby: płacąc za reklamy lub prowadząc działania organiczne. Na początek przyjrzyjmy się tym ostatnim i zastanówmy się, co możemy zrobić, aby za darmo budować zasięg dla publikowanych przez na streści.

 

Postaw na jakość, nie ilość

Facebook chce pokazywać użytkownikom ciekawe treści, które sprawią, że spędzą na tym portalu jeszcze więcej czasu, i docenia wpisy spełniające ten cel. Dlatego nie warto publikować na siłę pięciu nudnych zdjęć produktowych dziennie. Lepiej zastanowić się, co będzie stanowiło prawdziwą wartość dodaną dla użytkowników, i zaoszczędzić przy tym cenny czas.

941pexels-rfstudio-3060643.jpg

Wartość dodana nie oznacza, że dany wpis od razu zmieni życie użytkowników na lepsze, ale np. wywoła uśmiech lub inną pozytywną reakcję. Taka reakcja będzie dla Facebooka sygnałem, że dana treść zasługuje na większy zasięg. Ważne jest także, aby Twoje zdjęcia, wideo i teksty były oryginalne. Podobnie jak Google, Facebook docenia unikalne treści.

 

Oznaczaj

W ten sposób zwiększasz zasięg, bo oznaczając w poście osobę ze zdjęcia, sprawiasz, że widzą go nie tylko fani strony, ale też znajomi oznaczonej osoby. Co więcej, komunikacja zyskuje więcej naturalności, pokazujesz ludziom stronę marki.

 

Zrezygnuj z linków w opisie

Facebook chce zatrzymać odwiedzających u siebie jak najdłużej, stąd jego niechęć do przekierowań na inne strony. Jeśli koniecznie chcesz umieścić w swoim wpisie jakiś link, możesz dodać go jako pierwszy komentarz. Zmniejszy to wprawdzie jego dostępność dla zainteresowanych użytkowników, ale sprawi, że więcej osób zobaczy Twój post.

 

Wykorzystaj RTM 

Real Time Marketing, czyli marketing w czasie rzeczywistym, to nietypowa i bardzo spontaniczna strategia reklamowa, która staje się coraz bardziej popularna i jednocześnie równie efektywna. Polega ona na umieszczaniu na swoim profilu reakcji i komentarzy odnoszących się do tego, co jest w danym momencie na czasie i o czym się mówi w mediach społecznościowych. Ta angażująca metoda komunikacji ze swoimi fanami skraca dystans i działa bardzo pozytywnie na wizerunek firmy. Dobrze przemyślana, zabawna reakcja na aktualne wydarzenia, zamieszczona na firmowym profilu, może nie tylko być śmiesznym komentarzem, ale również stać się viralem. 

448pexels-julia-m-cameron-4145034.jpg

 

Postaw na User Generated Conent

Jeśli Twoi fani uwielbiają produkować zdjęcia z Twoją marką w tle czy w roli głównej, masz sytuację idealną. Możesz wybierać najlepsze i wykorzystywać je w swojej komunikacji (oczywiście za zgodą autora!). Plusów, które jako pierwsze przychodzą mi na myśl, jest kilka: masz dużo contentu i inspiracji na kolejne treści zupełnie za darmo, wykorzystując UGC pogłębiasz relacje z użytkownikami, budujesz sympatię – autor czuje się wyróżniony, że jego zdjęcie znalazło się na oficjalnej stronie marki, zwiększasz zasięg organiczny treściami, które są bardziej wiarygodne.

 

Prowadź transmisje na żywo

To dobre szczególnie dla zasięgu organicznego. Materiały wideo to treści faworyzowane przez Facebooka. Co więcej, jeśli rozpoczynasz live’a, Twoi fani otrzymają powiadomienie, że strona rozpoczęła transmisję na żywo. To jak bezpłatna reklama. Nie rezygnuj z niej.

 

Płatne kampanie

Działania organiczne są niezwykle ważne, ale obecnie trudno jest mówić o skutecznym dotarciu do odbiorców bez wsparcia płatną kompanią. Zwłaszcza, jeśli konkurencja dla Twojego biznesu jest duża.  

Płatna reklama na Facebooku może przynosić bardzo dobre efekty, jeśli odpowiednio dobierzemy grupę docelową i wykorzystamy odpowiednie narzędzia.

Prosty menadżer reklamy czy liczne poradniki i wskazówki z samego serwisu społecznościowego, a także nasze artykuły publikowane na tym blogu, pozwalają szybko i wygodnie uruchomić taką reklamę.

585pexels-plann-4549418.jpg 

Ceny reklam na Facebooku są bardzo atrakcyjne i pozwalają w dowolnym momencie ustalić cenę minimalną za jedno ogłoszenie. W ten sposób możesz reklamować się tanio i skutecznie, dlatego musisz też dysponować dużym budżetu reklamwym.

Bardzo pomocne są również liczne statystyki oraz możliwość ustawienia reklamy, dzięki czemu możesz dostosować ją do własnych potrzeb i na bieżąco ją edytować.

Dobrym pomysłem jest reklamowanie się na Facebooku, ponieważ  ponieważ zazwyczaj zyskuje na tym Twoja strona firmowa. Jest na niej większy ruch, który pochodzi z reklamy. Użytkownicy w dodatku poznają Twoją markę i dowiadują się o jej istnieniu. Przestajesz być anonimowy, więc możesz sukcesywnie budować rozpoznawalność i renomę swojej marki.

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję