Logowanie User

Media społecznościowe jako narzędzie sprzedaży w internecie

25-10-2020
27
5.0

Czas, abyś przestał zastanawiać się czy social media sprzedają i po prostu zaczął wykorzystywać je w swoim biznesie! Jeśli zrobisz to we właściwy sposób, szybko zobaczysz efekty. Zobacz, jak media społecznościowe mogą wspierać sprzedaż w internecie!

 

Social commerce - czyli co?

O ile na początku social media miały charakter typowo społecznościowy, tak dzisiaj są również świetnym narzędziem reklamowo-sprzedażowym. Marketerzy i mediowcy szybko opracowali termin “social commerce”, który oznacza nic innego, jak sprzedaż produktów lub usług poprzez media społecznościowe.

social commerce 

Czy social media są dla wszystkich?

Ktoś kiedyś powiedział, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz. To dość radykalne stwierdzenie, ale jeśli prowadzisz własny biznes i Twoja marka nie funkcjonuje w świecie mediów społecznościowych, to niestety w zdanie to może okazać się prawdziwe.

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, ile klientów tracisz, rezygnując z social mediów? Jeśli prowadzisz własny sklep lub restaurację, na pewno wiesz, jak ważny jest kontakt z klientem. Media społecznościowe nie tylko Ci to ułatwią, ale też wpłyną na wzrost sprzedaży Twoich produktów i usług.

social media

Jak media społecznościowe wpływają na sprzedaż w sklepie internetowym?

Obecnie wśród platform społecznościowych najszersze możliwości sprzedażowe posiada Facebook i Instagram. Chyba większość z nas kojarzy przyciski „kup teraz”, „zarezerwuj termin” czy „zostaw kontakt”, które mają za zadanie wywołanie bezpośredniej akcji prowadzącej do zwiększenia konwersji.  

W jaki jeszcze sposób social media mogą wpływać na słupki sprzedażowe w sklepie internetowym? Po pierwsze: spójna komunikacja w kanałach social media wzmacnia wiarygodność marki i kreuje jej wizerunek. Po drugie: inspirują i umożliwiają poznawanie nowych marek. 

Media społecznościowe pozwalają precyzyjnie kierować reklamy i komunikaty do wybranych grup odbiorców. Na Facebooku i Instagramie mamy też możliwość sprzedawania produktów poprzez dedykowane moduły lub oznaczania ich  na zdjęciach i kierowania do witryny sklepu, na której można sfinalizować transakcję. Jeżeli sprzedajesz detalicznie lub Twoim produktem jest… usługa, warto sprawdzić tę opcję i być może rezygnować z zewnętrznych narzędzi czy aplikacji.

chatboty

Świetnym sposobem na wspieranie sprzedaży jest dzielenie się w social mediach opiniami, recenzjami i komentarzami, które budują zaufanie klientów. Co więcej media społecznościowe stanowią dodatkowy kanał komunikacji z klientami – często o wiele szybszy niż e-mail czy infolinia. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystywanie technologii czatbotów w celu wspierania procesów sprzedażowych. To stosunkowo nowe rozwiązanie w świecie mediów społecznościowych i wymaga użycia narzędzi zewnętrznych. Dzięki chatbotom, czyli modułom wirtualnych asystentów, można zautomatyzować oraz ułatwić proces obsługi klienta lub wyraźnie wpłynąć na sprzedaż, oferując spersonalizowane wartości i produkty. Odpowiednia konfiguracja chatbota nie należy do najtrudniejszych zadań, a do tego celu można użyć darmowych interfejsów.

Zostaw ocene:

Ocena: 5.0/5 (2 glos(-ów))

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję