Media społecznościowe dla firm - top 5 sprawdzonych pomysłów

07-04-2021
990
0

„Media społecznościowe? Przecież posty umie publikować każdy!” – tak mogłoby się wydawać, i tak wydaje się wielu małym, średnim, a nawet dużym przedsiębiorcom. Często zapomina się jednak, że nie chodzi o to, żeby mieć Facebook czy Instagram dla firmy – ale o to, by były to kanały efektywnie wspierające cele biznesowe.

 

Social media dla firm – dlaczego warto

Jeżeli zastanawiasz się w ogóle, czy warto prowadzić media społecznościowe dla Twojej firmy, możemy śmiało odpowiedzieć, że jest to warte zachodu w każdym biznesie. Dlaczego? Współcześni konsumenci przed wyborem produktu czy usługi przywykli sprawdzać wiarygodność danej firmy, a jednym ze źródeł informacji są dla nich właśnie media społecznościowe. Przedsiębiorstwa czy marki nie ma na Facebooku? Coś jest nie tak  - konsumenci sprawdzają opinie, ale też kwestie zupełnie praktyczne, jak numer telefonu, godziny otwarcia, w przypadku restauracji menu. O tym, na jaką skalę powinieneś prowadzić swoje social media, zadecyduje rodzaj prowadzonej działalności oraz określone przez Ciebie cele. W stworzeniu spójnej, skutecznej strategii wspomogą Cię eksperci i agencje marketingowe. Dlaczego warto zdecydować się na ich wsparcie i przekazanie obsługi mediów społecznościowych profesjonalistom? Określenie grupy docelowej, kluczowych przekazów, celów i narzędzi nie jest proste. Sam wybór: Facebook czy Instagram – prowadzić oba czy zdecydować się na jeden kanał? Na czym się skupić? – nie jest prosty. Kompleksowe opracowanie strategii i jej egzekucję warto oddać w ręce kompetentnej agencji. W Cheepro stawiamy na rozwiązania szyte na miarę! Sprawdź ofertę obsługi social media agencji.

497pexels-pixabay-267399.jpg

 

Sprawdzone sposoby na reklamę w mediach społecznościowych dla firmy

Ułożenie jednego, wspólnego i skutecznego planu na media społecznościowe dla każdej firmy jest niemożliwe. Twoja komunikacja, zastosowane narzędzia, czas postowania – to wszystko powinno być maksymalnie dostosowane do Twojej grupy docelowej, czyli po prostu do potrzeb i oczekiwań Twoich potencjalnych klientów. Inaczej będą wyglądały „dobre” social media dla sklepu, inaczej social media dla restauracji. Jest jednak kilka sprawdzonych metod i narzędzi, które stanowią must have w każdym biznesie!

 

#1 Bądź maksymalnie autentyczny!

Facebook dla firm nie powinien stanowić przeglądu najmniej znanych świąt nietypowych lub treści przeklejonych z portali lifestyle’owych.  Na Facebooku czy Instagramie restauracji nie publikuj okolicznościowych postów z okazji Dnia Kabaczka – za to jeżeli prowadzisz menu oparte na sezonowych produktach, będzie to Twoja mocna strona, którą warto komunikować. Pamiętaj, żeby wykorzystywać w maksymalnym stopniu własne materiały graficzne. Oko internauty momentalnie wychwyci tzw. „stockowe materiały”. Warto podszkolić się z fotografii i programów graficznych – lub oddać tę działkę specjalistom!

 

#2 Wspieraj ruch na Twoją stronę www

„Facebook nie lubi postów z linkami i tnie zasięgi” – tak, to prawda, ale jeżeli będziesz działać w przemyślany, kreatywny sposób, media społecznościowe staną się dla Ciebie ważnym źródłem pozyskiwania ruchu i konwersji. Nie oczekuj, że Twoi odbiorcy będą sami szukać Twojej strony, ułatw im tę drogę. W tym kontekście warto zadbać o dobrą widoczność strony i Twojej firmy w Google. Sprawdź nasze rozwiązania i narzędzia digital marketingowe!

66pexels-julia-m-cameron-4144923.jpg

 

#3 Nie bój się innowacji… i nie chodź na łatwiznę

Testuj nowe formaty i wychodź poza bezpieczne posty ze zdjęciem. Transmisje live i webinary to świetny sposób, by pokazać Twoim odbiorcom, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie i inspirować ich (do zakupów ????). Dzięki kreatywnym wydarzeniom zgromadzisz niemałą rzeszę potencjalnych klientów… nawet wokół promocji na pizzę. Próbowałeś kiedyś storytellingu w postaci postów - karuzeli? Social media to nieograniczone możliwości, jednak dobry content wymaga pracy i czasu.

 

#4 Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych

Jeżeli masz nadzieję, że błyskawicznie zbudujesz wokół marki ogromną społeczność w sposób bezpłatny, organiczny… Cóż, trzymamy kciuki, ale może nie być prosto. Załóżmy, że prowadzisz mały sklep online z zabawkami dla dzieci. Zakładasz Facebook, prosisz rodzinę i znajomych o to, by polubiła fanpage i udostępniała Twoje posty. Widzisz, jak zasięgi pierwszych postów szybują… by nagle kompletnie paść. Nic w tym dziwnego – takie wsparcie nie może trwać wiecznie, a Ty musisz docierać do Twojej potencjalnej grupy docelowej, a nie ciotek, kuzynów i kumpli. Atrakcyjne wizualnie, odpowiednio stargetowane i zoptymalizowane reklamy pozwolą Ci zwiększać efektywność działań i sprzedaż. Reklama na Facebooku i reklama na Instagramie nie jest wcale taka prosta – nie chodzi o to, by kierować „jakiś” komunikat „gdzieś”, ale by zwiększać obroty dzięki angażującym, dobrze sprofilowanym treściom. Pozyskiwanie zaangażowania i budowanie bazy fanów czy odbiorców, zwiększanie zasięgu w grupach docelowych, pozyskiwanie ruchu lub leadów, zakupy – te wszystkie elementy kampanii reklamowych powinny być uporządkowane w ramach lejka zakupowego. Dowiedz się więcej na temat skutecznym kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

 

Remarketing – słowo klucz!

Bardzo ważnym elementem domykania konwersji, czy to zakupów w sklepie internetowym, czy zamówień w restauracji, jest przypominanie o sobie swoim odbiorcom: tym, którzy odwiedzili Twoją stronę, zaczęli dodawać produkty do koszyka, ale nigdy nie sfinalizowali transakcji, osobom, które kupiły Twoje produkty jakiś czas, a także, o czym często się zapomina – tym, którzy zareagowali na Twoje posty na Facebooku czy Instagramie. Remarketing i retargetowanie klientów to narzędzia, które sprawdzą się w każdej branży!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję