Marketing efektywnościowy, czyli reklama, która wspiera sprzedaż!

Kategoria:

31-05-2021
60
0

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, to działka, która szturmem wdarła się w portfolio agencji i plany marketingowe firm, zwłaszcza tych z obszaru e-commerce. Kampanie rozliczane od wyników – czy nie brzmi to wspaniale? Sprawdź, jak możesz wykorzystać takie działania w Twojej firmie!

 

Skuteczna reklama w internecie

Wielu przedsiębiorców zniechęciło się do działań reklamowych, po których nie widzieli żadnego wymiernego efektu. Reklama telewizyjna czy prasowa, ulotki… nie bez powodu część firm decyduje się na rezygnację z takich tradycyjnych form, a coraz większym zainteresowaniem cieszy marketing w internecie – w tym właśnie marketing efektywnościowy. Dlaczego? Z jednej strony zapewnia on znacznie precyzyjniejsze dotarcie. W przypadku niemal wszystkich platform target grupę Twoich kampanii możesz wybrać na podstawie danych demograficznych, zainteresowań czy też danych behawioralnych. Wyjście z komunikacją do konkretnych użytkowników, wybranych na podstawie Twojej wiedzy o ich charakterystyce, znacznie zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Po drugie – w ten sposób uderzasz dokładnie tam, gdzie współcześni konsumenci spędzają najwięcej czasu i gdzie podejmują decyzje zakupowe… A przy wyborze odpowiednich narzędzi możesz nawet budować dotarcie właśnie wtedy, kiedy szukają produktów czy usług takich jak Twoje! Marketing efektywnościowy jako reklama dla firmy zapewniająca wsparcie sprzedaży online ma jeszcze jeden ważny aspekt – w przypadku wielu platform kampanie rozliczane będą właśnie od uzyskanej konwersji, czyli dokonania zakupu przez klienta.

537pexels-canva-studio-3194519.jpg

 

Marketing efektywnościowy – co to jest

Marketing efektywnościowy, inaczej performance marketing, to pojęcie odnoszące się do kampanii reklamowych realizowanych w modelach, w których płatność naliczana jest za akcję czy też wynik. Stąd też bierze się wiele wskaźników, takich jak na przykład CPC (Cost per klik, koszt kliknięcia), CPA (Cost per Action, Cost per Acquisition, czyli koszt wykonania wskazanego działania). Co może być takim wynikiem? Uzyskanie 1000 wyświetleń, kliknięcie linka i przejście na Twoją stronę www, pozostawienie leada, zakup, zareagowanie na post w mediach społecznościowych. Brzmi super, prawda? Musimy uprzedzić jednak, że w przypadku wielu platform i kampanii jedynym dostępnym modelem będzie CPM, w którym płacisz właśnie za uzyskanie 1000 wyświetleń. Nie oznacza to jednak, że taka reklama nie będzie efektywna. Dodatkowym elementem kampanii w marketingu internetowym jest to, że są one optymalizowane właśnie pod kątem uzyskania jakiegoś działania ze strony użytkownika, np. zakupu.

 

Marketing efektywnościowy – z jakich platform możesz skorzystać?

Jak już wspomnieliśmy, performance marketing dotyczy działań reklamowych w internecie. Oczywiście możliwości jest wiele, ale nie bez powodu to kilka z nich cieszy się największą popularnością wśród przedsiębiorców i marketerów. Po pierwsze, jest to reklama firmy w Google. Reklama w Google Adwords to format, w którym reklamy Twojej firmy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania użytkowników. Kampania GDN pozwala natomiast na wyświetlanie reklam graficznych w sieci reklamowej, w tym na wielu portalach, wybranym przez Ciebie użytkownikom. W tym kontekście warto wspomnieć również o remarketingu – czyli wyświetlaniu reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy, ale nie wykonali pożądanej akcji (np. zakup, uzupełnienie formularza). Google Ads obejmuje także reklamę na Youtube.

755pexels-pixabay-267399.jpg

Druga najpopularniejsza sieć marketingu efektywnościowego to Facebook. Facebook czy Instagram – reklama na obu platformach obsługiwana jest z poziomu tego samego narzędzia, a więc ten system możemy traktować jako jedność. Media społecznościowe to świetny wybór marketingowy nie tylko wtedy, kiedy Twoją grupą docelową są bardzo młodzi ludzie. Reklama firmy na FB daje szereg możliwości: atrakcyjne formaty reklamowe, z wykorzystaniem video lub kreacji statycznych, możliwość prezentacji produktów w atrakcyjnych kolekcjach wybranych na podstawie danych dotyczących preferencji użytkownika zwiększają skuteczność kampanii.

 

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję