Jak założyć sklep przez internet?

Kategoria:

18-11-2020
1162
5.0

Sprzedaż przez internet trend, który jest nie do zatrzymania. Polacy pokochali zakupy on-line, kupując coraz więcej i coraz częściej. Zwłaszcza teraz, kiedy tradycyjne kanały sprzedaży zostały wykluczone. Zapotrzebowanie ze strony klientów oraz rosnąca konkurencja oznaczają tylko jedno: Twój biznes również musi przenieść się do online’u. Dowiedz się, jak założyć sklep przez internet.

Jak założyć sklep przez internet?

Od czego musisz zacząć, jeśli chcesz założyć sklep internetowy?

 

Pierwszy krok w zakładaniu sklepu to wybór domeny, czyli adresu Twojego sklepu w internecie. Warto by była ona unikalna i łatwa do zapamiętania. Wybór nazwy domeny to jedna z najważniejszych decyzji podczas tworzenia sklepu w internecie. To dzięki niej użytkownicy będą identyfikować Twój biznes i to ją będą wpisywać w wyszukiwarce, gdy będą chcieli powrócić na Twoją stronę. Zadbaj także o to, aby nazwa sklepu i domeny były jednakowe. W innym wypadku Twoi klienci mogą czuć się zdezorientowani przez co Ty stracisz sporo ruchu w swoim e-sklepie. 

 

Kolejnym krokiem jest wybór hostingu, czyli miejsca, w którym Twoja witryna znajduje się w Internecie. Każda witryna internetowa wymaga hostingu, który jest pewnego rodzaju domem dla Twojej witryny. Tutaj warto wybrać dobrego, sprawdzonego dostawcę. Pamiętaj, że największe firmy hostingowe wcale nie muszą być najlepsze, dlatego przed wyborem zapoznaj się z opiniami i recenzjami.

Jak założyć sklep przez internet?

Teraz czas na wybór oprogramowania. Zwróć uwagę na to, żeby platforma e-commerce umożliwiała Ci integrację innych rozwiązań, których będziesz używać w codziennej pracy. Sam sklep to dopiero początek. Do Twoich codziennych zadań będzie należeć logistyka, płatności, obsługa klientów, działania marketingowe oraz prowadzenie innych kanałów sprzedaży.

 

Nowoczesne platformy e-commerce, które oferują tzw. sklepy w chmurze, czyli gotowe i łatwe w obsłudze oprogramowanie dla sklepu internetowego dostępne z przeglądarki internetowej. Dzięki nim nie potrzebujesz skomplikowanych programów i wiedzy informatycznej, aby zmienić wygląd sklepu lub dodać nowe produkty. Wystarczy kilka kliknięć w panelu administracyjnym.

 

Zbuduj sklep internetowy i zrób dobre wrażenie

 

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy pod kątem UX to już na starcie połowa naszego sukcesu i znaczna przewaga względem konkurencji. Dobry UX musi być przede wszystkim nowoczesny – responsywny (dopasowujący się do różnej wielkości ekranów), przejrzysty i funkcjonalny. 

 

Pracując nad designem strony, postaw na prostotę i minimalizm, uwzględniając  aspekty kluczowe pod kątem sprzedaży. Wśród tych cech wyróżniamy przede wszystkim: optymalną nawigację, odpowiednią kolorystykę i styl, zastosowanie przycisków CTA (call to action), zaimplementowanie wyszukiwarki, podział na kategorie i podkategorie produktów, ustawienie filtrowania towarów, atrakcyjne zdjęcia czy właściwe zaprezentowanie form płatności oraz warunków realizacji zamówień. 

 

Pamiętaj, że Twój sklep www musi dostarczać klientowi wszystkich potrzebnych informacji i skutecznie prowadzić go przez lejek sprzedażowy. 

Jak założyć sklep przez internet?

Sprzedaż w internecie: bądź widoczny

 

Dzisiaj nie wystarczy mieć super produkt, trzeba go umieć sprzedać. Reklama sklepu internetowego to jeden z najważniejszych elementów składających się na jego sukces. Jak można promować sklep internetowy?

 

Obecnie zdecydowana większość klientów szuka produktów lub usług w wyszukiwarkach, szczególnie w Google. Jeśli zależy Ci na natychmiastowych rezultatach, zainwestuj w płatne reklamy Google Ads. Nie zapominam jednak o pozycjonowaniu. W porównaniu do płatnych reklam Google Ads jest to proces długofalowy, ale przynoszą długotrwałe rezultaty i generują niższe koszty.

 

Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, … to w nich coraz częściej Twoi klienci spędzają po kilka godzin dziennie. Nie ignoruj zatem mediów społecznościowych. Facebook czy Instagram nie tylko umożliwiają budowanie relacji między marką a konsumentem, ale są też często pierwszym miejscem, w którym klient można poznać Twoją ofertę.

799pexels-serpstat-572056.jpg



Jeśli wciąż zastnawiasz się, dlaczego warto prowadzić sklep internetowy, koniecznie przeczytaj artykuł na naszym blogu!




Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję