Jak wykorzystać infografikę w komunikacji firmy?

Kategoria:

16-06-2021
113
0

Infografiki to bardzo niedoceniane narzędzie w komunikacji marek… w tym we wsparciu sprzedaży! Jak zrobić infografikę i jak wykorzystać ją w reklamie i marketingu online w Twojej firmie?

 

Infografika a e-commerce

Jeżeli infografiki kojarzą Ci się wyłącznie z podręcznikami i instrukcjami… jesteś w grubym błędzie. Przejrzystość, atrakcyjność wizualna i angażująca zawartość sprawiają, że infografiki świetnie sprawdzają się w komunikacji marek oraz sklepów online, pozwalając na zwiększanie zasięgów, ale także konwersyjności (zarówno pod kątem zaangażowania i CTR, jak i samej sprzedaży). Produkowanie infografik odnoszących się do zastosowania Twoich produktów przez klientów to również świetny sposób, by wzmocnić zaufanie do marki. W ten sposób pokazujesz Twoim klientom, że znasz nie tylko rynek, ale również ich potrzeby. Możesz sprytnie podpowiedź im, dlaczego warto kupić Twoje produkty, a nawet przeprowadzić dosprzedaż.

Projektowanie efektywnych infografik nie należy do najłatwiejszych, dlatego warto zdecydować się na współpracę z doświadczoną agencją e-commerce, która zna ten rynek od podszewki. Taki podmiot pomoże Ci odpowiednio zaprojektować proces zakupowy, wykorzystując w nim niestandardowe formy komunikacji.

 

Infografika – przykłady

Jak możesz zastosować infografiki w komunikacji Twojej firmy? Poniżej zebraliśmy kilka przykładów, ilustrujących tematykę w zależności od celu działania. Przy odrobinie kreatywności bez problemu można znaleźć wiele tematów, które z powodzeniem zilustrujesz za pomocą infografik!

425pexels-tranmautritam-326501.jpg

 

Zastosowanie produktu

Infografika nie musi dotyczyć tylko kwestii takich, jak przygotowanie się do kontroli bagażowej na lotnisku ???? Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z akcesoriami do parzenia kawy. Aż prosi się, żeby przygotować graficzne instrukcje korzystania z kawiarki czy tygielka! Odpowiednie linkowanie i… proszę, wsparcie sprzedaży gotowe!

 

Skład produktów

Załóżmy, że prowadzisz małą drogerię online, sprzedającą wyłącznie naturalne kosmetyki. Za pomocą infografiki możesz przedstawić proces produkcji lub dobroczynny skład, wolny od dodatków zapachowych. Graficzna forma sprawi, że komunikat będzie znacznie lepiej zapamiętywany przez odbiorców.

 

Zaufanie do marki

Twoja firma nie cieszy się zbytnią rozpoznawalnością? Za pomocą infografiki możesz przedstawić historię jej rozwoju lub proces zakupowy i kontaktu z klientem. Postawienie na transparentność to zawsze świetny sposób na zwiększenie zaufania konsumentów.

 

Infografiki a reklama w internecie

Prowadzenie social media dla firm, a już zwłaszcza dla sklepów internetowych, często sprowadza się do nudnych postów produktowych. Ok, nie można zaprzeczyć, że maksymalne skracanie drogi od kontaktu z marką do zakupu przynosi efekty, jednak… taka komunikacja nie pozwoli Ci na gromadzenie lojalnych, zaangażowanych odbiorców, co jest przecież fundamentem już choćby mediów społecznościowych. W tym przypadku infografiki pozwolą wprowadzić większe zróżnicowanie w postach. Jeżeli dobrze wybierzesz tematykę, która będzie dla użytkownika praktyczna i pożyteczna, zaskarbisz sobie sympatię internautów.

156pexels-ketut-subiyanto-4350175.jpg

Warto jednak pamiętać, że infografiki to dość trudny, wymagający format, który dodatkowo musi być zgodny z wymogami technicznymi danego medium. Instagram czy Facebook? Chociaż infografiki to świetne narzędzie do wykorzystania w reklamie w mediach społecznościowych, warto pamiętać, że nieco inaczej powinny zostać zaprojektowane na potrzeby tych dwóch najpopularniejszych platform. W przypadku Instagrama możesz rozważyć wykorzystanie ich w stories z zastosowaniem przekierowania do rozwinięcia na blogu Twojego sklepu. W obu przypadkach dobrze jest się zastosować do rygoru zawartości tekstu – w przeciwnym razie kampania reklamowa może zostać zatrzymana.

Infografika na stronie sklepu lub firmy. O czym warto pamiętać?

Infografikę z powodzeniem wykorzystasz na stronie Twojej firmy, przykładowo:

·       w tekstach blogowych, ilustrując nią podejmowaną przez Ciebie tematykę

·       na stronach typu FAQ czy przedstawiających produkty.

Infografiki mogą być także świetnym narzędziem pozyskiwania ruchu organicznego na Twoją witrynę. Aby tak się jednak stało, musisz pamiętać o zastosowaniu kluczowych elementów pozycjonowania w Google, takich jak właściwy tekst alternatywny, tytuł czy wielkość.

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję