Jak reklamować się w internecie? Porady dla początkujących

Kategoria:

11-05-2021
68
0

Rozwój e-commerce zwiększył szanse rynkowe małych i średnich graczy, którzy jednak żeby przebić się wśród licznej konkurencji, muszą postawić na efektywną reklamę i działania marketingowe online. Jak reklamować się w internecie, kiedy dopiero startujesz? Dzisiaj na naszym blogu garść porad dla początkujących!

 

Budżet marketingowy w rozpoczęciu działań reklamowych

Jednym z pierwszych pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć, jest to, jakim budżetem dysponujesz na start. Tzw. „organiczny rozwój firmy” lub „działania reklamowe za 0 zł” to niestety mało prawdopodobne scenariusze, zwłaszcza jeżeli zależy Ci na czasie. Prowadząc mały lub średni biznes i działając zwłaszcza na rynku e-commerce, możesz przyjąć dwie strategie:

 

Wprowadzenie marki na rynek i silna kampania

221ecommerce-2140603_1920.jpg

Wprowadzenie marki na rynek, jeżeli chce się to zrobić dobrze, wymaga gruntownych przygotowań i niemałych nakładów finansowych. To proces, którego nie da się powtórzyć – warto więc skorzystać ze wsparcia np. profesjonalnej agencji digitalowej, która pomoże Ci uniknąć wielu błędów. Jakie kanały wybrać? Oczywiście, warto kierować się wiedzą na temat grupy docelowej swoich produktów, należy mieć jednak na uwadze, że kampania musi być zauważalna. Kampania w mediach społecznościowych, bieżąca komunikacja w social media, kampanie na Youtube czy w Google Ads - możliwości jest wiele, a wszystkie powinny być ze sobą zgrane w taki sposób, by zapewnić Twoim produktom odpowiedni buzz. Plus „mocnego uderzenia” jest taki, że pozwoli Ci wygenerować w krótkim czasie dużą rozpoznawalność produktu, co napędzi sprzedaż organiczną. Jednak musisz pamiętać, że budżet takiego działania to nawet kilkadziesiąt, jeżeli nie kilkaset tysięcy złotych.

 

Rozwijanie sprzedaży w czasie

Druga droga to działania na mniejszą skalę i stopniowe zwiększanie budżetów, przy głównym celu optymalizacji i wsparcia sprzedaży.  W takim przypadku wydatki związane z rozpoznawalnością marki będą minimalizowane, a główny w reklamie firmy nacisk kładzie się na kampanie bezpośrednio przynoszące ruch do sklepu oraz zakupy. Przy odpowiedniej optymalizacji celem jest stały wzrost oraz zwiększanie zwrotu z inwestycji – często przy założeniu, że są to środki zasilające rosnący stopniowo budżet reklamowy. Niewątpliwie, w małym biznesie ta strategia jest znacznie łatwiejsza, chociaż wymaga niemałych umiejętności i kompetencji.

371finger-769300_1920.jpg

 

Reklama firmy w internecie, która działa

Przyjęcie drugiej strategii wiąże się z tym, że wszystkie Twoje działania muszą być maksymalnie efektywne. Dlatego warto skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji e-commerce, dysponującej know how w zakresie marketingu w internecie i rozwiązań optymalizacji sprzedaży w sklepach internetowych. Jeżeli jesteś małym przedsiębiorcą, z pewnością dostajesz wiele propozycji poprowadzenia kampanii przez „koleżankę koleżanki” lub „syna koleżanki znajomej”… Takie działania oczywiście nie muszą okazać się nieefektywne, ale decydując się na współpracę z agencją reklamową, skorzystasz z kompletnej obsługi, w tym przykładowo:

·      Doboru odpowiednich dla Ciebie kanałów: Facebook, Youtube, sieć reklamowa Google

·      Weryfikacji przyjazności Twojej strony internetowej i rekomendacji zmian zwiększających konwersję

·      Wysokojakościowej obsługi kampanii, w tym odpowiedniej integracji kanałów w lejku zakupowym i ustawienia remarketingu… który po prostu będzie sprzedawał.

 

Twoja checklista na start – uniknij najczęstszych błędów popełnianych przez młode marki!

Bardzo często marki podchodzą do swoich pierwszych marketingowych kroków jak do poligonu doświadczalnego – to podejście jest słuszne, a ile przekłada się na prowadzenie wartościowych testów A/B czy weryfikacji efektywności poszczególnych kanałów reklamowych przy kontroli jakości przekazów. Gorzej, jeżeli kryje za nim chaotyczność i nieprzemyślane działania, które nie służą wyciąganiu wniosków.

682magnifier-5245329_1920.jpg

O czym warto pamiętać od samego początku? Pierwszy aspekt to identyfikacja marki – w tym wizualna. Spójna opowieść o Twoim brandzie, wsparta skutecznym storytellingiem, konsekwencja w designie grafik, stosowaniu logotypów… To elementy, które mają ogromny wpływ na angażowanie odbiorców oraz zapamiętywalność marki. Kolejna kwestia to synergia kanałów reklamowych i ciągłość komunikacji. Jeżeli Twój plan marketingowy zakłada, że „w tym miesiącu wyślę coś influencerom, a w przyszłym zrobię jakąś kampanię na Facebooku”, tracisz ogromny potencjał, płynący z pogłębiania wiedzy i zainteresowania odbiorców Twoim produktem. Kluczowe na samym początku jest również… wyznaczenie KPI. Dlaczego? Bo określenie Twoich celów biznesowych w czasie pozwoli Ci efektywnie oceniać działania. Twoje cele reklamowe mogą obejmować np. wzrost sprzedaży miesiąc do miesiąca oraz maksymalny koszt konwersji, jaki możesz ponieść, by zachować rentowność.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję