Rynek gastronomiczny w Polsce dynamicznie rósł… do momentu nadejścia pandemii, która wywróciła dotychczas znane nam realia do góry nogami. Nie zmieniła jednak jednego: w dobie rosnącej konkurencji i zmian nawyków zakupowych działania reklamowe w restauracji są konieczne, a tradycyjne metody trzeba zastąpić marketingiem w internecie.
Działania marketingowe w internecie dla restauracji czy kawiarni mogą przynieść Ci szereg korzyści, usprawniając jednocześnie procesy, o które warto zadbać od samego początku działania:
Odpowiednio dobrane narzędzia i skonfigurowane narzędzia sprawią, że Twoi „sąsiedzi” dowiedzą się o Twoim istnieniu. Większość osób od razu wyrzuca ulotki wrzucane do skrzynek pocztowych, nawet nie zapoznając się z ich zawartością. Prasa lokalna ledwo zipie. W ich miejsce weszły media społecznościowe czy mapy Google.
Dla współczesnych konsumentów niezwykle ważne jest to, co reprezentuje dana marka. Od kawiarni nie oczekuje się już wyłącznie pysznej kawy, ale dobrej atmosfery, wystroju, działania w duchu fair trade, autentycznej wiedzy stojącej za marką. To wpływa na decyzje zakupowe i na to, że klienci zostaną z Tobą na dłużej. Codzienna komunikacja pozwala Ci przemycać takie treści.
Wiele kanałów marketingu online pozwala na komunikację dwutorową: nie tylko Ty nadajesz komunikat, reklamę, do Twoich potencjalnych klientów, ale jesteś również otwarty na informacje zwrotne. Zwiększanie zaangażowania odbiorców sprawia, że lepiej zapamiętują oni marki i chętniej korzystają z ich usług. Na jaką reakcję może pozwolić sobie osoba, która dostała Twoją ulotkę? Komentarze na Facebooku, wiadomości prywatne, opinie w Google – to wszystko stanowi dla Ciebie bardzo ważne źródło informacji, a dla Twoich klientów potwierdzenie, że są dla Ciebie ważni.
Sprzedaż online w gastronomii staje się coraz ważniejsza nie tylko w dobie pandemii. Zwiększanie rentowności biznesu, rozszerzanie skali działalności, a nawet wdrażanie dodatkowych usług i produktów – więcej o tym, dlaczego warto prowadzić sklep internetowy w branży gastronomicznej przeczytasz w naszym artykule Sklep internetowy dla restauracji. Korzystając z marketingu online jest w stanie naprawdę podkręcić wyniki w Twoim e-commerce!
Zadowoleni klienci to Twoja najlepsza wizytówka – i doskonała reklama dla każdej firmy. Nie bez powodu sekcja recenzji kulinarnych w pewnym poczytnym dzienniku urosła do miana legendy! Większość internautów przed wyborem jakiegokolwiek zakupu sprawdza opinie. Z Facebookiem i Google zadbasz o to, by było ich jak najwięcej!
Aby reklamy w internecie dla Twojej restauracji były efektywne, musisz zadbać o przemyślaną strategię, w której dążyć będziesz do synergii kanałów. Bardzo często zdarza się, że firmy wydają grube pieniądze na reklamę na Facebooku czy w Google… by na koniec dnia przekonać się, że nie przyniosły one żadnego skutku. W czym tkwi problem? Focusując się na jednym kanale, zapominają o całym otoczeniu. Przykładowo: inwestujesz w reklamę mającą na celu zwiększenie zaangażowania internautów pod Twoimi postami na Facebooku. Ludzie piszą „Pycha!”, „Jadłbym”, ale nie wpadają z tego żadne zamówienia… Pytanie: czy Twoją restaurację da się łatwo wyszukać w internecie? Czy Twój fanpage na Facebooku jest odpowiednio zintegrowany ze stroną? Czy grupa docelowa reklamy była odpowiednio dobrana?
Wielokanałowe dotarcie, wykorzystanie tych mediów, w których czas spędza Twój potencjalny klient, komunikacja dostosowana do jego potrzeb i zainteresowań, zadbanie o widoczność i dobre opinie, język korzyści, lojalizacja klientów… Odpowiedź na pytanie „Jak się reklamować w internecie” jest podobna dla każdej branży.
Social media dla restauracji oraz pozycjonowanie restauracji w Google – to dwa główne elementy, na których warto się skupić. Dlaczego?
Odpowiednia widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce sprawi, że dotrą do niej zarówno ci, którzy zetknęli się już z reklamą już słyszeli pozytywne opinie od znajomych – z pewnością przed zdecydowaniem się na posiłek u Ciebie będą chcieli sprawdzić menu, lokalizację, numer telefonu… Jeżeli Twój biznes nie będzie wypozycjonowany istnieje duża szansa, że użytkownik po prostu zaniecha poszukiwań i zdecyduje się na usługi konkurencji. Z drugiej strony, Twoja obecność w wyszukiwarce powinna obejmować również ogólne frazy, jak np. „Dobra restauracja Warszawa” (uwaga – takie zapytanie zadaje w Google nawet 1600 internautów miesięcznie!). Jak możesz to osiągnąć? Poprzez odpowiednie skonfigurowanie managera firmy w Google, zadbanie o widoczność w mapach, kampanie Google Ads, SEO – pozycjonowanie Twojej restauracji w Google.
Media społecznościowe dla restauracji są natomiast bardzo ważne jako miejsce, gdzie Twoi klienci realnie spędzają czas w ciągu dnia – a także ze względu na fakt, że odpowiednio zaprojektowane działania i kampanie reklamowe w social mediach mogą pozwolić Ci szybko zwiększyć sprzedaż. Jakie media społecznościowe dla restauracji wybrać? Odpowiedź wcale nie musi być oczywista. Facebook posiada obecnie największą bazę użytkowników w Polsce, ale być może Twoim klientem są młodzi instagramersi? Niezależnie od wyboru kanału pamiętaj jednak o tym, by przygotowywana komunikacja była ciekawa dla Twoich odbiorców.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję