Jak przygotować sklep internetowy na święta?

Kategoria:

10-12-2020
308
0

Okres świąteczny to doskonały czas dla wielu przedsiębiorców, aby na koniec roku odnotować spory wzrost sprzedaży w internecie. Jak się jednak okazuje, wiele sklepów nie wykorzystuje w pełni potencjału tego momentu w roku i nie zawsze jest do niego odpowiednio przygotowana. Jak przygotować swój e-sklep na świąteczną gorączkę zakupową? Podpowiadamy!



Sprawdź, czy Twój sklep internetowy jest sprawny

Przed świętami Twój sklep może odwiedzać więcej użytkowników niż dotychczas. Upewnij się, że Twój serwis to „wytrzyma”. Koniecznie sprawdź te kwestie ze swoim działem technicznym i w razie wątpliwości, wprowadźcie odpowiednie usprawnienia. Przy tej okazji zweryfikuj także responsywność swojej witryny. Coraz więcej osób robi zakupy na urządzeniach przenośnych. Zadbaj o to, aby Twój sklep internetowy wyświetlał się poprawnie na każdym typie urządzeń – zarówno na komputerach, tabletach, jak i telefonach. 

672pexels-burst-374631.jpg 

Zadbaj o świąteczną oprawa sklepu internetowego 

Niech klient po wejściu na stronę Twojego sklepu internetowego poczuje, że zbliżają się święta! Stworzenie dedykowanej na okres świąteczny grafiki w sklepie internetowym to inwestycja, która z pewnością zaowocuje pozytywnym nastrojem klientów i ich chęcią do dłuższego pozostania na stronie. 

Możliwości jest naprawdę wiele! Pamiętaj, aby jednak te elementy nie dominowały i nie odciągały uwagi klientów od produktów. Bo więcej wcale nie oznacza lepiej ;)



Stwórz w e-sklepie kategorię prezentową

Pomóżmy klientom znaleźć idealny prezent! Nie każ im przeglądać całego asortymentu w poszukiwaniu idealnego upominku. Zrób przegląd produktów, wybierz te, które mogą cieszyć się zainteresowaniem w okresie świątecznym i stwórz w sklepie dodatkową kategorię, w której będą one widoczne. Oszczędzisz w ten sposób czas nie tylko nabywcom, ale także sobie – jeśli planujesz jakieś promocje, rabaty czy upominki dla świątecznego asortymentu, wtedy wszystko masz w jednym miejscu. 

Warto także przygotować tak zwany „gift guide”, czyli przewodnik po poszczególnych kategoriach produktów. Prezenty dla niej, prezenty dla niego, prezenty do 100 PLN – możliwości jest naprawdę wiele! Spróbuj skategoryzować swoje produkty w taki sposób, żeby klienci wchodzący na stronę sklepu internetowego, nie mieli wątpliwości, jak poruszać się po poszczególnych podstronach serwisu i aby w jak najkrótszym czasie mogli oni odnaleźć interesujące ich produkty.

545pexels-freestocksorg-749353.jpg 

Świąteczne opakowania prosto z Twojego e-sklepu

Łatwo w przedświątecznej bieganinie zapomnieć o odpowiednim zapakowaniu prezentu. Zgodzisz się z tym, prawda? Wychodząc więc naprzeciw oczekiwaniom klientów, zaproponuj im możliwość wysyłki w świątecznym opakowaniu. Poszerz zatem swoją ofertę, a spotkasz się z wdzięcznością zabieganych klientów i jednocześnie zwiększysz wartość koszyka zakupowego.

881pexels-any-lane-5727937.jpg 

Świąteczny marketing jak wsparcie sprzedaży w internecie

 

Święta Bożego Narodzenia to idealny okres na to, aby zintensyfikować swoje działania reklamowe w internecie. W tej kwestii warto wykorzystać zarówno płatne, jak i darmowe kanały promocji.

 

Przygotuj swoje social media. Tak jak w przypadku sklepu internetowego, również i tu zadbaj o odpowiednią, świąteczną oprawę. Wystarczy odpowiednie cover photo lub czasowa zmiana zdjęcia profilowego.

Zadbaj też o odpowiednie treści informujące o świątecznej ofercie Twojego sklepu, zasadach dostawy i godzin pracy Twojego zespołu w okresie międzyświątecznym.

643pexels-madison-inouye-3373177.jpg

Rozważ także skorzystanie z kampanii Google Ads z odpowiednio dobranymi słowami-kluczami przenoszącymi klientów bezpośrednio do Twojej strony czy też z reklam na Facebooku Pamiętaj także o remarketingu i kierowaniu reklam do osób, które weszły już wcześniej w interakcje z Twoją marką – odwiedziły Twój e-sklep czy fanpage. Takie działania dają gwarancję, że oferta Twojego sklepu internetowego trafi do grupy osób naprawdę zainteresowanych Twoimi usługami czy produktami.

 

Życzymy Ci, aby okres świąteczny przyniósł Twojemu sklepowi znaczny wzrost dochodów!

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję