Instagram czy Facebook dla biznesu - którą platformę wybrać?

26-04-2020
2411
5.0

Czy uważasz, że Twoje strategie marketingowe nie są wystarczające, aby skutecznie promować swój biznes? A może czujesz, że możesz zrobić coś dodatkowego, aby zwiększyć widoczność swojej marki? Być może rozwiązanie jest łatwiejsze niż myślisz - i prawdopodobnie używasz go codziennie. Odpowiedź brzmi - media społecznościowe.

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook czy Instagram, są wszechstronnymi, opłacalnymi i potężnymi narzędziami o dużym potencjale marketingowym i nie należy ich lekceważyć przy zarządzaniu marketingiem Twojej marki. Posiadają 3,5 miliarda użytkowników, z których zdecydowana większość jest na dwóch najpotężniejszych platformach - Facebooku i Instagramie. Która jest lepsza do promowania Twojej firmy? W tym artykule pomożemy Ci zdecydować, na której z dwóch platform mediów społecznościowych najlepiej skoncentrować się na strategii marki.

facebook w biznesie

Facebook to starszy i większy z nich. Ma 2,4 miliarda użytkowników. Jest tak popularny, że stał się podstawą nowych marek do promowania swojej strony biznesowej na Facebooku. Instagram to nowsza platforma, która gromadzi około 1 miliarda użytkowników, ale liczba ta rośnie tak szybko, że w niedalekiej przyszłości wyprzedza Facebooka. Ponadto statystyki na Instagramie są znacznie bardziej imponujące niż statystyki na Facebooku. Raporty mówią, że wskaźnik zaangażowania marek na Facebooku wynosi 0,09%, w porównaniu do 1,60% na post na Instagramie. Na koniec należy zauważyć, że Instagram gromadzi młodszą publiczność, głównie przed 30 rokiem życia, podczas gdy użytkownicy Facebooka są na ogół starsi. Należy pamiętać, że obie platformy mają algorytmy wyświetlania, które utrudniają uzyskanie organicznego zasięgu dla postów marek, a w takim przypadku może być wymagana profesjonalna pomoc marketingowa. Algorytm Facebooka jest ogólnie uważany za trudniejszy niż na Instagramie.

Jednak najważniejsza dla właścicieli firm jest różnica w sposobie korzystania z sieci społecznościowej przez odbiorców. To jest czynnik, na którym zalecamy oprzeć swoją decyzję.

Facebook to wszechstronna i w dużej mierze informacyjna sieć społecznościowa. Opiera się głównie na tekście i informacjach oraz oferuje wiele narzędzi do udostępniania treści - tekst, zdjęcia, filmy, stories, ankiety, grupy, wydarzenia i bardzo specjalistyczne narzędzie reklamowe do promowania Twojej marki. Biorąc pod uwagę charakter platformy, treść umieszczana na Facebooku musi być dobrze przemyślana i nieco bardziej formalna. Na Facebooku ludzie szukają takich informacji, jak godziny pracy, adres, dane kontaktowe lub nadchodzące wydarzenia.

instagram dla biznesu

Instagram polega na rejestrowaniu chwil. Chodzi o zdjęcia i filmy, odkrywanie i zabawę. Oferuje tylko trzy narzędzia do tworzenia treści - zdjęcia, filmy i stories. Uproszczona i mniej oficjalna forma komunikacji z widzem zwiększa Twoje szanse na zaangażowanie - Instagram bardzo koncentruje się na treści. Ludzie nie używają Instagrama, aby znaleźć godziny pracy lub menu. Używają Instagrama, aby się zrelaksować i zaangażować. Chcą zobaczyć zdjęcia z imprezy, którą prowadziłeś, lub stories o dniu w biurze. Dlatego Instagram jest tak skutecznym narzędziem w mediach społecznościowych, aby zyskać popularność, zbudować rozpoznawalność i stworzyć wizerunek marki.

Wyobraź sobie, że Facebook jest jak Starbucks. Oferuje setki rodzajów kawy i jedzenia oraz zapewnia użytkownikom różne możliwości, a każdy znajdzie coś dla siebie. Z drugiej strony Instagram to mała kawiarnia w centrum miasta, która oferuje trzy rodzaje kawy. Nie pozwala się rozproszyć i jest bardzo skoncentrowany na podstawowych funkcjach - promowaniu tego, co najlepsze - doskonałej kawy.

Zarówno Facebook, jak i Instagram to potężne narzędzia marketingowe, ale najważniejsze jest to, że muszą być używane świadomie. Największym błędem, jaki mogą popełnić firmy, jest traktowanie obu platform w ten sam sposób, podczas gdy na każdej z nich należy zastosować inne techniki. Treści działające na Instagramie nie zawsze dobrze działają na Facebooku.

 

Jaka platforma społecznościowa, Facebook czy Instagram, jest lepsza dla Twojej firmy? Szczerze mówiąc, tylko połączenie wielozadaniowości Facebooka z beztroskością Instagrama może dać najlepsze efekty i kompleksową opiekę nad potencjalnym klientem. Jednak rozpoczęcie reklamowania na obu platformach może być trudne, a w tym przypadku zalecamy skorzystanie z profesjonalnej pomocy - i w tym - możesz liczyć na nas. Sprawdź nasze pakiety i zobacz, jak sprawić, by Twoja firma królowała w mediach społecznościowych!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję