Media społecznościowe to nieodłączna już część marketingu w internecie. Mnogość kanałów i platform sprawia jednak, że przedsiębiorstwa stają przed wcale nie prostym zadaniem odpowiedniej selekcji lub decydują się na prowadzenie wszystkich social media dla firmy… Czy rzeczywiście jest to konieczne?
Najczęściej pod rozwagę bierze się najpopularniejsze social media, czyli Facebook i Instagram, chociaż oczywiście nie wyczerpuje to listy opcji. Za każdym razem trzeba jednak pamiętać o tym, że prowadzenie mediów społecznościowych i reklama na TikToku, Youtube czy Pinterest będzie wymagała inwestycji – czasu i pieniędzy, nawet jeżeli zdecydujesz się zarządzać kanałami in-house, w firmie. Biorąc to pod uwagę, nic w tym dziwnego, że wiele firm wybór ogranicza w zasadzie do dwóch mediów, tych największych, zawężając decyzję do reklamy na Instagramie lub reklamy firmy na Facebooku.
Który z tych kanałów jest lepszy? Na to pytanie nie da się udzielić prostej odpowiedzi. Wszystko zależy od celów, jakie sobie stawiasz, Twojego produktu, grupy docelowej… Być może oba są zasadne w Twoim przypadku. Warto jednak pamiętać, że chociaż oba należą do tego samego giganta, a stopień integracji między nimi jest bardzo duży, publikacja dokładnie tego samego contentu w obu kanałach nie jest dobrym rozwiązaniem. Instagram i Facebook mają nieco inne wymagania techniczne, nieco inne możliwości kampanii reklamowych w social media, a przede wszystkim – mówiąc wprost wyglądają inaczej, co przekłada się diametralnie różną konsumpcję przez użytkowników.
Od wielu lat regularnie wieści się zmierzch Facebooka. Tymczasem ten ma się wcale nie najgorzej, nieustannie się rozwija, a pandemia przyniosła znaczną poprawę statystyk dotyczących zachowania użytkowników i czasu spędzanego w serwisie. Owszem, coraz trudniej jest „wyciągać” świetne wyniki organiczne w serwisie, ale dokładnie to samo tyczy się Instagrama. Facebook będzie dla Ciebie niezwykle ważny zwłaszcza, jeżeli Twoje cele związane są z marketingiem efektywnościowym. Kampanie związane z pozyskiwaniem ruchu na stronę, leadowe, często nawet te zoptymalizowane pod kątem konwersji znacznie lepiej performują na Facebooku niż na Instagramie, generując lepsze wyniki i niższe koszty. Jeżeli prowadzisz więc sklep internetowy, z pewnością warto pochylić się nad Facebookiem dla firm i wykorzystać go we wsparciu sprzedaży. Dodatkowo, jeżeli wiesz, że Twój produkt czy usługa jest „nieinstagramowy”, musisz brać pod uwagę, że komunikacja na Facebooku będzie po prostu znacznie łatwiejsza. Jakość, estetyka zdjęć na Instagramie wciąż ma ogromne znaczenie, a kreacje i banery reklamowe nie sprawdzają się tutaj najlepiej. Na Facebooku możesz pozwolić sobie na wykorzystanie wielu formatów postów czy reklam, przykładowo karuzele, które wciąż doskonale sprawdzają się przy prezentacji wielu produktów, znacznie podnosząc współczynnik kliknięć reklamy.
Instagram z pewnością będzie dla Ciebie kluczowy, jeżeli Twoja firma działa w obszarze fashion & beauty. W kolejnych ankietach i badaniach użytkownicy nieodmiennie deklarują, że serwis jest dla nich źródłem inspiracji. Moda, akcesoria, kosmetyki, biżuteria – nie musisz korzystać z usług profesjonalnego studia fotograficznego, by pięknie zaprezentować je na Instagramie, a dzięki integracjom ze sklepem również w tym przypadku możesz efektywnie wspierać sprzedaż poprzez wykorzystanie kanału. Z pewnością natomiast to właśnie IG generuje lepsze wyniki w zakresie zaangażowania użytkowników, a koszty takich kampanii są tutaj niższe. W wyborze „Facebook czy Instagram – reklama na którym portalu?” powinno się również wziąć pod uwagę grupę docelową. Chociaż nie do końca jest to takie proste, uogólniając można powiedzieć, że im młodsza grupa docelowa Twoich produktów i usług, tym większy nacisk powinieneś kłaść właśnie na Instagram.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję