Sklep internetowy jest niemal obowiązkowym dodatkiem do tradycyjnej firmy, a jeśli ktoś prowadzi sklep stacjonarny lub sieć sprzedaży, uruchomienie kanału online może być świetnym wsparciem dla firmy. Jakie są zalety prowadzenia sklepu internetowego?
Absolutnie największą zaletą sklepu internetowego są niższe koszty jego prowadzenia. Aby prezentować swoje produkty, nie potrzebujesz miejsca w sklepie stacjonarnym i układania ich w atrakcyjnych miejscach. Wynajem lokalu jest drogie, a zwłaszcza w takim miejscu, w którym sklep będzie bardziej widoczny dla odwiedzających. To już nie będzie Twój problem.
Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, potencjał sprzedaży jest ograniczony do jego lokalizacji. Jeśli przeniesiemy tę sprzedaż do Internetu w formie sklepu internetowego, ograniczyć nas może tylko budżet i pomysły na jego rozwój. Miliony ludzi odwiedzających Twój sklep internetowy każdego miesiąca to bardzo możliwy scenariusz. Zdarza się, że marka budowana od zera i nowa domena mogą uzyskać pół miliona odwiedzin miesięcznie w ciągu jednego roku, a w kolejnym roku może to być ponad milion odwiedzin miesięcznie.
Bardzo ważnym czynnikiem do uruchomienia sklepu internetowego jest zwiększenie widoczności w Google. Im wcześniej zaczniemy od sklepu internetowego, tym lepiej będziemy postrzegani przez wyszukiwarkę Google. Możliwe jest również osiągnięcie bardzo dobrych wyników będąc początkującym, ale wymaga to przemyślanej strategii content marketingowej i dobrego połączenia z SEO, czyli optymalizacja witryny dla wyszukiwarki Google, a także odpowiedni budżet na to przeznaczony.
Zwiększenia sprzedaży jest głównym celem każdej firmy, ale mając własny sklep internetowy, budujemy naszą markę i jej świadomość u klientów. Internet jest medium, na którym spędzamy najwięcej czasu i wpływa bezpośrednio na nasze opinie i decyzje. Marketing w Internecie działa już teraz najprężniej, a nawet bardziej niż w telewizji.
Sklep internetowy jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzięki czemu klienci mogą robić zakupy w dowolnym dogodnym czasie. Szukają konkretnych produktów, są w stanie je szybko odnaleźć, porównać i zasięgnąć opinii. Gdy już zdecydują, mogą dokonać zakupu nawet w nocy o północy. A Ty wtedy sobie smacznie śpisz.
Dodatkowo, sklep internetowy może być również idealnym uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej, dzięki czemu nie tylko dotrzesz do większej liczby klientów, ale zapewnisz im nawet darmowy odbiór. Działasz lokalnie, ale jesteś dostępny globalnie. Dzięki synchronizacji zapasów sprzedajesz tylko to, co aktualnie masz w sklepie. Prosta integracja z hurtowniami może poszerzyć Twoją ofertę o produkty, których normalnie nie byłbyś/byłabyś w stanie przechowywać w sklepie stacjonarnym.
Wiele firm i marek ociągało się z przeniesieniem sklepu do Internetu, a teraz starają się to nadrobić. Nie jest to jednak takie łatwe i z pewnością wymaga znacznie większego budżetu niż wcześniej, kiedy konkurencja była znacznie mniejsza. Nie czekaj!
Czy masz sklep internetowy i chcesz go ulepszyć, może nawet zmieniając platformę na bardziej zaawansowaną? A może chcesz uruchomić nowy? Nie musisz tego robić sam! Sprawdź nasze pakiety i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!
Tworzymy responsywne strony internetowe. Przeczytaj o nich tutaj.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję