Logowanie User

Dlaczego responsywna strona internetowa jest ważna w biznesie?

Kategoria:

21-04-2020
183
5.0

Na pewno spotkałeś/aś się z pojęciem „responsywna strona internetowa” (ang. responsive web design, RWD). Jakkolwiek enigmatycznie to brzmi, w codziennym przeglądaniu stron internetowych taka cecha stron jest dość mocno odczuwalna, a jej brak może skutkować niskim ruchem na stronie lub co najgorsze - żadnym. W tym artykule dowiesz się czym jest „responsive web design” i dlaczego jest to takie ważne dla Twojego biznesu.

Co to jest responsywna strona internetowa?

Kojarzysz sytuację, że odwiedzasz stronę internetową, korzystając ze smartfona, a zamiast przejrzystej, dostosowanej do Twojego urządzenia witryny widzisz stronę trudną w nawigacji, która wymaga zbyt dużej ilości przewijania, a grafiki są nieproporcjonalne? Irytujące, prawda? Tak się niestety jeszcze zdarza.

 

W dobie dostępu do Internetu z praktycznie każdego urządzenia, koniecznym jest posiadanie responsywnej strony internetowej. Ale co to oznacza? Otóż, responsywna strona internetowa jest na tyle elastyczna, że dostosowuje swój wygląd i treść do rozmiarów ekranu komputera, telewizora lub urządzenia mobilnego. Pomysł na „responsive web design” (RWD) jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników Internetu, którzy częściej przeglądają strony na smartfonach niż komputerach. Wiedziałeś, że około 61% ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych? I właśnie dlatego istotne jest zadbanie o wygodę Twoich klientów i inwestycja w dobrą, responsywną stronę internetową.

responsywna strona internetowa

Dlaczego jej potrzebujesz?

Responsywność strony internetowej przekłada się na wiele innych rzeczy, które wpływają na wyniki prowadzenia firmy w Internecie. Dodatkowo, eksperci zalecają, aby najpierw projektować strony internetowe na urządzenia mobilne. Nie tylko dzięki temu, że więcej potencjalnych klientów korzysta z Internetu z telefonów lub tabletów, ale także dlatego, że na małym ekranie umieścisz mniej treści. W tym przypadku, mniej treści na stronie nie oznacza nic złego – po prostu wybierasz priorytetowe informacje o firmie i produktach, które chcesz przekazać odwiedzającym. Ponadto, bardziej istotne treści będą miały pozytywny wpływ na działania SEO Twojej firmy. Poza treścią, grafiki są dostosowane i zachowują jakość w każdej rozdzielczości ekranu. Co więcej, Google faworyzuje responsywne strony internetowe (mobile friendly), więc bez tej cechy Twoja strona nie ma szans na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Responsywne strony internetowe ułatwiają życie nie tylko użytkownikom Internetu, ale także właścicieli firm. Wystarczy im tylko jeden system zarządzania treścią (CMS), bo witryna ma taką samą domenę i strukturę linków. Dla porównania - w witrynach mobilnych link poprzedzony jest literą „m”, co oznacza, że musisz posiadać inną subdomenę i osobną analizę statystyk w Google Analytics.

 

Marketing internetowy Twojej firmy jest zależny od tego, czy zaoferujesz klientom stronę z obecnymi wymogami i oczekiwaniami. Chciałbyś maksymalnie zwiększyć liczbę gości na swojej stronie i zmienić ich w klientów? Nasi eksperci stworzą dla Ciebie responsywną stronę internetową, która spełni oczekiwania Twoje i Twoich klientów.

 

Jeśli posiadasz stronę internetową i ciekawi Cię, czy już jest responsywna, możesz przeprowadzić test optymalizacji mobilnej dostępny TUTAJ.

 

Tagi:

Zostaw ocene:

Ocena: 5.0/5 (2 glos(-ów))

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję