Content marketing: jak tworzyć dobre treści na stronę?

Kategoria:

14-05-2021
176
0

Strona internetowa Twojej firmy to jedna z najważniejszych jej wizytówek. Wszystkie treści, które publikujesz w witrynie, powinny być przemyślane, zgodne z jej strategią wizerunkową, ale też… efektywne w odniesieniu do pozyskiwania ruchu i wspierania sprzedaży. Jaką rolę pełni content marketing w pozycjonowaniu firmy?

 

Pozycjonowanie firmy – dlaczego to ważne?

Wszystkie treści zawarte na Twojej stronie www mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania firmy w Google, tzn. tego, jak witryna Twojego biznesu będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe. Myślisz sobie „Ok, ale przecież inwestuje w inną reklamę dla firmy, po co mi pozycjonowanie”? To nie jest takie proste. O tzw. „dobre SEO” warto zawalczyć z kilku powodów:

 

Widoczność brandu w internecie

Prowadzisz działania reklamowe w mediach społecznościowych i widzisz, że wpływają one na wzrost zakupów organicznych? Tak, ponieważ bardzo często użytkownicy „wyklikują” reklamy, by potem powrócić do Twojej strony w dogodnym dla siebie momencie. Twojej witryny szukają za pośrednictwem Google, a więc musisz zadbać o to, by pozycjonować się na frazy takie jak „Nazwa firmy”, „Nazwa firmy nazwa produktu”.

 

Zapytania produktowe

Załóżmy, że prowadzisz sklep online z włoskim obuwiem. Uzyskanie wysokich pozycji na frazy „buty skórzane” nie będzie łatwe… Ale internauci często dużo dokładniej precyzują w swoich zapytaniach, czego szukają. „Wysokie botki z wąskim nosem Włochy” – zastanów się, ile produktów, możesz opisać w ten sposób! Im bardziej rozbudowana fraza, tym mniej średnich miesięcznych wyszukiwań będzie uzyskiwać, ale… Tzw. „długi ogon” to również frazy o mniejszej konkurencyjności oraz świadczące o silniejszym zamiarze zakupowym klienta.

 

Większa wiarygodność

Coraz częściej zwraca się uwagę na to, że płatne wyniki wyszukiwania to nie wszystko. Użytkownicy internetu przyzwyczaili się do reklam, doskonale wiedząc już, gdzie je znajdą. Organiczne wyniki wyszukiwania są dla nich bardziej wiarygodne jako lepiej dopasowane do potrzeb i oczekiwań.

570pexels-george-morina-4960628.jpg

 

Content SEO – co to jest?

W wielu firmach wciąż pokutuje dawne podejście, zgodnie z którym content na stronie niemalże dzielił się na dwie części: główną, zawierającą ważne informacje, oraz tzw. content SEO lub precle SEO – naszpikowane słowami kluczowymi, często dość bełkotliwe teksty, umieszczane często w dole strony (pewnie na wypadek, gdyby ktoś miał ochotę to czytać ????). Czy należy dalej robić to w ten sposób? Na szczęście obecnie liczy się nie tylko jakość, ale również ilość, a więc zamiast myśleć o „contencie SEO”, przestaw się na „content zoptymalizowany pod SEO”! ????

Twoja strona jest kluczowym elementem marketingu w internecie. Opracowując teksty przy tworzeniu sklepów internetowych lub ich optymalizowaniu, zadbaj o to, by były adekwatne (tzn. dotyczyły rzeczywiście produktów, usług, których tyczy się serwis czy podstrona), dobrze napisane, ciekawe. Optymalizacja pod pozycjonowanie wcale nie musi temu przeczyć!

 

Jak pisać do internetu – czyli SEO-we must have!

Tekst zoptymalizowany ze standardami SEO powinien spełniać szereg wymogów, które mogą nieco przytemperować zapędy twórcze autora. Jednak sprawny copywriter poradzi sobie ze stworzeniem prawdziwego cudeńka tak, by było ono przyjazne wyszukiwarkom. Przede wszystkim, treść powinna być nasycona frazami kluczowymi. Jakimi? To zależy od przyjętej strategii pozycjonowania. W wyszukiwaniu słów kluczowych warto posiłkować się profesjonalnymi narzędziami i nie bazować na własnych osądach. Użytkownicy internetu mają różne pomysły na formułowanie swoich zapytań i własne wyobrażenie na ten temat może często mocno mijać się ze stanem faktycznym. Ile fraz należy zawrzeć w tekście? Najczęściej mówi się, że powinno być ich od 5 do 10. Najważniejsze jest to, by treść miała sens, była atrakcyjna – wymienienie słów kluczowych w liście nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Ważna jest także odpowiednia struktura nagłówków, również bogatych w odpowiednie frazy. Wskazuje się, że zdania w tekście nie powinny być zbyt długie, a rozległe akapity dzielone na mniejsze sekcje. Brzmi prosto? Jednak to wierzchołek góry lodowej.

 

Dlaczego warto skorzystać z agencji digital i SEO?

Dobrze skonstruowane treści powinny zostać właściwie umieszczone na stronie internetowej, której budowa uwzględni konieczność stosowania różnych typów nagłówków, a prosty CMS umożliwi łatwą edycję opisów obrazów, tytułów i meta-danych nawet laikom. Te wszystkie elementy mają bardzo duże znaczenie w działaniach pozycjonujących. Więcej na ten temat można znaleźć w naszym artykule „Tanie pozycjonowanie”. Często okazuje się, że już przy tworzeniu sklepów internetowych czy stron nie zastosowano podstawowych rozwiązań, pozwalających na optymalizację pod kątem SEO, a sama prędkość stron również ma znaczenie.

623pexels-pixabay-270348.jpg

Content to obecnie tylko jeden z wielu czynników mających wpływ na pozycje strony. Współpraca z profesjonalną agencją, zajmującą się pozycjonowaniem sklepów i witryn w wyszukiwarkach to dla Ciebie gwarancja wdrożenia przemyślanej strategii, w tym:

·       Odpowiedniego doboru słów kluczowych, mogących wspierać sprzedaż w Twoim biznesie, z uwzględnieniem sezonowości

·       Wyboru działań uwzględniających kontekst rynkowy i konkurencję

·       Zastosowania różnorodnych metod i optymalizacji na wielu płaszczyznach, w tym na stronie i poza nią (np. pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych)

·       A nawet projektowania sklepów internetowych tak, by były przyjazne SEO.

 

 

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję