Analityka strony internetowej - o co chodzi i co na tym zyskasz?

Kategoria:

30-04-2021
170
0

Jedną z największych przewag marketingu w internecie nad tradycyjnymi formami reklamy jest bardzo dużo mierzalność. Określenie skuteczności kampanii to jedno – ale badanie zachowań Twoich klientów, użytkowników i optymalizacja różnych procesów zgodnie z wnioskami to ogromna szansa na przyspieszenie rozwoju sklepu internetowego czy firmy. Co daje Ci wdrożenie analityki w praktyce?

 

Google Analytics – Twoja baza wiedzy!

Wprowadzenie przez Google nowej usługi, czyli Google Analytics 4, obnażyło słabość wielu firm i e-commerce w Polsce. Specjaliści ds. marketingu i sprzedaży nie korzystają z danych w realizacji kampanii i optymalizacji procesów w sklepach i na stronach internetowych. Tymczasem Google Analytics, niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na korzystanie ze starej, czy też nowej wersji, to ogromne wsparcie w biznesie, a dane, które dzięki niemu kumulujesz, są nie do przecenienia. Chociaż proces integracji ze stroną nie dla każdego będzie prosty, a w przypadku sklepów internetowych wręcz nieodzowne będzie skorzystanie z usług profesjonalisty, warto! Przedstawiamy zaledwie kilka aspektów prowadzenia i rozwoju biznesu, w których dane z analityki będą dla Ciebie skarbnicą wiedzy!

363pexels-negative-space-97080.jpg

 

Skuteczne rozwiązania e-commerce

Budowa sklepów internetowych wymaga uwzględnienia wielu różnych aspektów i najlepszych rozwiązań zastosowanych w każdym z nich. Analityka pozwoli Ci ocenić skuteczność narzędzi i metod zastosowanych w projektowaniu sklepów internetowych, w tym:

·       Przeprowadzenie prostych testów A/B, określających skuteczność landing page’y

·       Retencję użytkowników w kolejnych etapach koszyka

·       Proste przeanalizowanie wpływów z reklam i innych działań

·       Efektywność strony na podstawie zachowania użytkownika.

Dane możesz kumulować, a także obserwować w czasie rzeczywistym. W tym przypadku warto posłużyć się także dodatkowymi narzędziami, jak już choćby HotJar, jednak sam Google Analytics przedstawia wiele praktycznych informacji.

Coraz większe znaczenie w sprzedaży w internecie mają użytkownicy smartphonów. W praktyce okazuje się, że z przyjaznością sklepów internetowych i wygodą ich użytkowania na małych urządzeniach bywa różnie. Google Analytics pozwoli ci także prześledzić, jak wersja mobilna Twojego serwisu zapewnia wsparcie e-commerce i jaką ma skuteczność w zakresie domykania koszyków.

 

Kim są Twoi odbiorcy… a kim klienci?

Dane demograficzne i geograficzne, które znajdziesz w Google Analytics, pomogą Ci określić, kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę internetową. Ruch pochodzący z kampanii może zdawać się w tym przypadku oczywisty – w końcu wiesz, do kogo kierujesz reklamy i jakie są grupy docelowe. Jednak w przypadku skuteczności ruchu organicznego to bardzo ważne informacje, które pomogą Ci lepiej optymalizować kampanie. Co ciekawe, w wielu przypadkach okazuje się, że „przeglądający” to grupa, która wcale nie jest tożsama z kupującymi!

 

Skuteczna reklama w internecie

Dzięki analityce określisz nie tylko określisz skuteczność poszczególnych kanałów reklamowych, ale zbadasz także efektywność kreacji oraz różnych ustawień kampanii, a także zweryfikujesz, jak różne narzędzia współgrają ze sobą, budując lejek sprzedażowy.

Przykładowo, dla kampanii w Google, możesz ocenić efektywność kampanii GDN. Reklamy banerowe w sieci reklamowej często oceniane są jako niezbyt efektywne w zakresie pozyskiwania ruchu i wspierania sprzedaży. Jak będzie się to zmieniało w zależności od grupy docelowej oraz kreacji? Czy użytkownicy pozyskiwani przez GDN konwertują w pierwszym kroku – a jeżeli nie, to może mają znaczny wpływ na efektywność remarketingu? Jak przepływają użytkownicy między Twoimi kampaniami w mediach społecznościowych a Google Ads?

609pexels-lukas-669617.jpg

Jeżeli śledzisz nasz blog, z pewnością wiesz, że często podkreślamy, jak ważne jest wielokanałowe działanie, zapewniające synergię działań. Badając ścieżkę użytkowników, a także ich zachowania na stronie w odpowiedzi na przekazy reklamowe, możesz lepiej dopasowywać treści i ofertę do oczekiwań użytkowników. Dowiedz się więcej na temat tego, jak prowadzimy kampanie Google Ads oraz kampanie reklamowe w social mediachagencji reklamowej i e-commerce Cheepro.

 

Pozycjonowanie strony i efektywność landing page

O tym, jak ważne jest SEO, możesz przekonać się w naszym artykule dotyczącym pozycjonowania serwisów i sklepów internetowych w wynikach wyszukiwania w Google. W tym przypadku analityka pozwoli Ci pozyskać informacje na temat:

 

Skuteczności pozycjonowania na dane słowa kluczowe 

Strony i sklepy internetowe najczęściej pozycjonuje się na różne słowa kluczowe. Dzięki Google Analytics jesteś w stanie ocenić, jaką efektywność mają poszczególne z nich (chociaż Google nie udostępnia takich danych w 100%). Załóżmy, że sprzedajesz parasole. Informacje, które mogą Cię zainteresować, to na przykład wpływ na sprzedaż ruchu z frazy „elegancki męski parasol” w porównaniu z „tani parasol”.

 

Skuteczności poszczególnych stron

Jak performują strony, na których lądują Twoi potencjalni klienci? Dzięki Google Analytics prześledzisz zachowanie użytkowników na poszczególnych landing page’ach, co pozwoli Ci lepiej optymalizować wszystkie podstrony w serwisie.

 

Wyświetlenia vs. wejścia

Pozycjonujesz się w wynikach wyszukiwania? To świetnie, ale jak wygląda CTR? Google Analytics pozwoli Ci prześledzić efektywność poszczególnych, widocznych w Google podstron, w tym poprzez wskazanie, jak skuteczne są zastosowane przez Ciebie meta opisy oraz nagłówki.

Tagi:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej

Akceptuję