Jedną z największych przewag marketingu w internecie nad tradycyjnymi formami reklamy jest bardzo dużo mierzalność. Określenie skuteczności kampanii to jedno – ale badanie zachowań Twoich klientów, użytkowników i optymalizacja różnych procesów zgodnie z wnioskami to ogromna szansa na przyspieszenie rozwoju sklepu internetowego czy firmy. Co daje Ci wdrożenie analityki w praktyce?
Wprowadzenie przez Google nowej usługi, czyli Google Analytics 4, obnażyło słabość wielu firm i e-commerce w Polsce. Specjaliści ds. marketingu i sprzedaży nie korzystają z danych w realizacji kampanii i optymalizacji procesów w sklepach i na stronach internetowych. Tymczasem Google Analytics, niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na korzystanie ze starej, czy też nowej wersji, to ogromne wsparcie w biznesie, a dane, które dzięki niemu kumulujesz, są nie do przecenienia. Chociaż proces integracji ze stroną nie dla każdego będzie prosty, a w przypadku sklepów internetowych wręcz nieodzowne będzie skorzystanie z usług profesjonalisty, warto! Przedstawiamy zaledwie kilka aspektów prowadzenia i rozwoju biznesu, w których dane z analityki będą dla Ciebie skarbnicą wiedzy!
Budowa sklepów internetowych wymaga uwzględnienia wielu różnych aspektów i najlepszych rozwiązań zastosowanych w każdym z nich. Analityka pozwoli Ci ocenić skuteczność narzędzi i metod zastosowanych w projektowaniu sklepów internetowych, w tym:
· Przeprowadzenie prostych testów A/B, określających skuteczność landing page’y
· Retencję użytkowników w kolejnych etapach koszyka
· Proste przeanalizowanie wpływów z reklam i innych działań
· Efektywność strony na podstawie zachowania użytkownika.
Dane możesz kumulować, a także obserwować w czasie rzeczywistym. W tym przypadku warto posłużyć się także dodatkowymi narzędziami, jak już choćby HotJar, jednak sam Google Analytics przedstawia wiele praktycznych informacji.
Coraz większe znaczenie w sprzedaży w internecie mają użytkownicy smartphonów. W praktyce okazuje się, że z przyjaznością sklepów internetowych i wygodą ich użytkowania na małych urządzeniach bywa różnie. Google Analytics pozwoli ci także prześledzić, jak wersja mobilna Twojego serwisu zapewnia wsparcie e-commerce i jaką ma skuteczność w zakresie domykania koszyków.
Dane demograficzne i geograficzne, które znajdziesz w Google Analytics, pomogą Ci określić, kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę internetową. Ruch pochodzący z kampanii może zdawać się w tym przypadku oczywisty – w końcu wiesz, do kogo kierujesz reklamy i jakie są grupy docelowe. Jednak w przypadku skuteczności ruchu organicznego to bardzo ważne informacje, które pomogą Ci lepiej optymalizować kampanie. Co ciekawe, w wielu przypadkach okazuje się, że „przeglądający” to grupa, która wcale nie jest tożsama z kupującymi!
Dzięki analityce określisz nie tylko określisz skuteczność poszczególnych kanałów reklamowych, ale zbadasz także efektywność kreacji oraz różnych ustawień kampanii, a także zweryfikujesz, jak różne narzędzia współgrają ze sobą, budując lejek sprzedażowy.
Przykładowo, dla kampanii w Google, możesz ocenić efektywność kampanii GDN. Reklamy banerowe w sieci reklamowej często oceniane są jako niezbyt efektywne w zakresie pozyskiwania ruchu i wspierania sprzedaży. Jak będzie się to zmieniało w zależności od grupy docelowej oraz kreacji? Czy użytkownicy pozyskiwani przez GDN konwertują w pierwszym kroku – a jeżeli nie, to może mają znaczny wpływ na efektywność remarketingu? Jak przepływają użytkownicy między Twoimi kampaniami w mediach społecznościowych a Google Ads?
Jeżeli śledzisz nasz blog, z pewnością wiesz, że często podkreślamy, jak ważne jest wielokanałowe działanie, zapewniające synergię działań. Badając ścieżkę użytkowników, a także ich zachowania na stronie w odpowiedzi na przekazy reklamowe, możesz lepiej dopasowywać treści i ofertę do oczekiwań użytkowników. Dowiedz się więcej na temat tego, jak prowadzimy kampanie Google Ads oraz kampanie reklamowe w social mediach w agencji reklamowej i e-commerce Cheepro.
O tym, jak ważne jest SEO, możesz przekonać się w naszym artykule dotyczącym pozycjonowania serwisów i sklepów internetowych w wynikach wyszukiwania w Google. W tym przypadku analityka pozwoli Ci pozyskać informacje na temat:
Strony i sklepy internetowe najczęściej pozycjonuje się na różne słowa kluczowe. Dzięki Google Analytics jesteś w stanie ocenić, jaką efektywność mają poszczególne z nich (chociaż Google nie udostępnia takich danych w 100%). Załóżmy, że sprzedajesz parasole. Informacje, które mogą Cię zainteresować, to na przykład wpływ na sprzedaż ruchu z frazy „elegancki męski parasol” w porównaniu z „tani parasol”.
Jak performują strony, na których lądują Twoi potencjalni klienci? Dzięki Google Analytics prześledzisz zachowanie użytkowników na poszczególnych landing page’ach, co pozwoli Ci lepiej optymalizować wszystkie podstrony w serwisie.
Pozycjonujesz się w wynikach wyszukiwania? To świetnie, ale jak wygląda CTR? Google Analytics pozwoli Ci prześledzić efektywność poszczególnych, widocznych w Google podstron, w tym poprzez wskazanie, jak skuteczne są zastosowane przez Ciebie meta opisy oraz nagłówki.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie. Czytaj więcej
Akceptuję